کد خبر: ۳۳۴۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۱ 24 November 2016
به گزارش تابناک یزد،رئیس اداره بهزیستی شهرستان خاتم از تمدید اجرای طرح ملی پیشگیری از تنبلی چشم تا پایان آذر ماه جاری در این شهرستان خبر داد.
احمد تکتاز افزود: طرح معاینه و پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان تا 6سالگی با دستگاه بینایی سنجی انجام می شود که سالجاری با توجه به اطلاع رسانی و انتشار اخبار مربوطه با استقبال بسیار خوب مردم شهرستان روبرو شد که اجرای طرح مذکور تا پایان آذرماه تمدید شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون در این طرح بیش از 2هزار کودک مورد معاینه قرارگرفته اند که از این تعداد 108کودک مشکوک تشخیص داده شدند و تا آخر آذر ماه با تفاهم نامه بین بهزیستی و چشم پزشک مورد ارزیابی تخصصی تر قرار خواهند گرفت.
وی یادآور شد: در این طرح که هر سال اجرا می شود، بینایی کودکان سنجیده و کودکانی که دارای اختلالات بینایی(آمبلیویی) هستند؛ شناسایی شده و به بینایی سنج و یا در مرحله پیش رفته تر به چشم پزشک معرفی می شوند.
وی خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری ادارات آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان، مشارکت فعال مهدهای کودک، پیش دبستانی ها، خانه های بهداشت و موسسات غیر دولتی حوزه پیشگیری اداره بهزیستی با چارت «E» و دستگاه غربال گیری بینایی و با هدف شناسایی کم بینایی و نابینایی کودکان اجرا می شود.
وی یادآور شد: همه خانواده ها هر سال باید برای سنجش بینایی کودکان خود با در دست داشتن شناسنامه به پایگاهها مراجعه می کنند که امسال نیز در اداره بهزیستی شهرستان از ساعت 8 الی 14 این طرح اجرایی می شود.
سال گذشته در خاتم یکهزار و 760 کودک در طرح بینایی سنجی شرکت کردند که شش نفر از آنان به بیماری تنبلی چشم مبتلا شده بودند.
خاتم با 45 هزار نفر جمعیت در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار