مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل بر ضرورت فعال سازی امداد نیروی هوایی در این استان به منظور توسعه خدمات امدادی تاکید کرد.
کد خبر: ۳۳۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷ 10 May 2015

به گزارش خبرنگار مهر بهرام غیبی ظهر یکشنبه در بازدید از آشیانه در حال احداث بالگرد هلال احمر در اردبیل تصریح کرد: بالگرد هلال احمر با هدف حمل مصدوم فعال نمی شود و وظیفه اصلی این بالگرد حمل بار و تجهیزات امدادی است.

وی با ابراز تاسف از اینکه استان فاقد آمبولانس هوایی است، اضافه کرد: بر خلاف تصور عمومی قرار نیست بالگرد هلال احمر به عنوان آمبولانس هوایی فعالیت کند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تاکید دارد که بدنه و فیزیک بالگردهایی که وظیفه حمل مصدوم را دارند با بالگرد هایی که مسئولی حمل بار دارند متفاوت است و بالگرد هلال احمر قدرت انتقال چهار تن بار را دارا است.

غیبی به ضرورت فعال سازی امداد نیروی هوایی در این استان تاکید کرد و افزود: اگر بررسی اجمالی صورت گیرد مشاهده می شود که بالگرد هلال احمر در اولویت های سوم و چهارم امداد رسانی است.

این مسئول در خصوص وضعیت تخصیص زمین مناسب برای احداث آشیانه بالگرد هلال احمر اضافه کرد: ۹۰ درصد از مشکل زمین رفع شده است و انتظار می رود با رفع ۱۰۰ درصد عملیات ساخت آغاز شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ظرفیت این‌‌ آشیانه را استقرار حداقل دو بالگرد عنوان کرد و گفت: از سوی استان نیز اعتبارات مناسب احداث بالگرد اختصاص یافته است.

به گفته غیبی به محض ساخت و تکمیل آشیانه بالگرد امدادی به استان اختصاص خواهد یافت.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار