تخلفات گسترده برادر مدیرعامل یک باشگاه
این روزها، تمام کشور حال و هوای اربعینی دارد. در این بین، ورزش کشور با حواشی و اخباری مواجه است که کمتر شنیده یا دیده شده است.
کد خبر: ۳۳۳۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴ 23 November 2016

 برادر مدیرعامل سابق یک باشگاه پرهوادار لیگ برتری، نقشی محوری در ناکارآمدی ها و اتفاقات مالی این مجموعه داشته است. بررسی ها نشان می دهد که وی در سایه حمایت های همه جانبه برادرش، تخلفات مالی و اداری گسترده ای را انجام داده است. این روزها، برادری که مدیرعامل بوده، تلاش دارد با فرافکنی، توجهات را از تخلفات دور کند. لزوم ورود دستگاه های ذیربط در این زمینه و بررسی حیف و میل گسترده بیت المال در این باشگاه پرهوادار به روشنی احساس می شود.
 
* در روزهایی که توجه تمام کشور به مراسم اربعین حسینی و اتفاقات بی نظیر آن معطوف بود، در جامعه ورزش نیز شاهد حضور شماری از مدیرانش در پیاده روی از نجف به کربلا بودیم. محمود خسروی وفا (رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین)، حجت الاسلام علیپور (رئیس کمیته صیانت فدراسیون فوتبال)، علی کفاشیان (نایب رئیس کنونی فدراسیون فوتبال)، علی فتح الله زاده (مدیرعامل سابق باشگاه استقلال تهران)، عزیز محمدی (رئیس سابق سازمان لیگ) و شماری از مربیان، ورزشکاران و داوران در رشته های ورزشی مختلف، در این مراسم حضور داشتند.
 
* در شرایطی که تیم ملی فوتبال ایران توانسته نتایج قابل توجهی در مرحله گروهی جام جهانی روسیه کسب کند، شاهد کارشکنی مداوم کشورهای حاشیه خلیج فارس در این مسیر هستیم. این موضوع با ریاست شیخ سلمان از بحرین بر کنفدراسیون آسیا شدت بیشتری پیدا کرده که نمودی عینی نیز در انتخاب برترین‌های قاره کهن داشت. با این وجود، مشخص نیست نقش علی کفاشیان به عنوان نایب رئیس این کنفدراسیون چیست و چه نفعی برای منافع ملی ما در این رشته دارد. وی را می توان تماشاچی منفعلی دانست که تا کنون فقط نظاره گر تمامی کارشکنی ها و عداوت ها بوده است. این روزها جامعه فوتبال این بی توجهی و سکوت مقابل از دست رفتن منافع ملی توسط کفاشیان را با دردمندی رصد می کند.
 
* تیم های باشگاهی فوتبال ایران در تعطیلات لیگ برتر، اقدام به برپایی اردوهایی در خارج از کشور می کنند. اگرچه این قاعده ای همه شمول نیست و برخی حضور در ایران و جلوگیری از اتلاف بیت المال در سال اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار می دهند؛ ولی برخی نیز به برگزاری اردوهایی مبادرت می کنند که ابهامات زیادی دارد. اینکه در پشت پرده این اردوها چه دست هایی قرار دارد و چه می گذرد، تا کنون پوشیده مانده اما باید یک بررسی جدی صورت گیرد که چه کسانی از آنها منتفع می شوند. در شرایط پرمخاطره منطقه، چرا باید کشورهای دشمن به عنوان میزبان انتخاب شوند؟ این ابهامات، شائبه های زیادی را به وجود آورده است.
 
* محمود مشحون، رئیس فدراسیون بسکتبال که سالهاست بر این مسند تکیه زده، این روزها با حواشی جدی مواجه شده است. وی که درباره کارنامه دوران حضورش در این ورزش حرف و حدیث های متفاوت و گاها متناقضی وجود دارد، عملا به قانون شکنی روی آورده است. وی با استناد به دو قانون جاری کشور، نباید به حضورش در پست ریاست ادامه دهد و باید به سرعت استعفا کند. مشحون در یک سو، بازنشسته است که براساس قانون، هر فعالیتش در این فدراسیون غیرقانونی به شمار می رود. از سوی دیگر، وی دو تابعیتی به شمار می‌رود. مشخص نیست به چه دلیل هنوز حاضر به کناره گیری نشده و همچنان خود را مقابل قانون قرار داده است. این اتفاق می تواند تبعات نامطلوبی برای وی و بسکتبال کشور داشته باشد.
 
* یک فدراسیون ورزشی که در سال های اخیر محل حواشی متعددی بوده و رئیسش نیز درگیر مشکلات قانونی شده، با بدهی سنگینی مواجه است. این فدراسیون که عملا در حالتی نیمه تعطیل قرار گرفته و فعالیتی در کشور ندارد، دچار ساختاری از هم گسیخته و به هم ریخته است. ریاستش نیز با چالش های جدی قانونی برای ادامه راه مواجه شده که بحران مالی، بر ابعاد مصائب آن افزوده است. براساس اخبار دریافتی، این فدراسیون بیش از 10 میلیارد تومان بدهی ثبت شده دارد. با توجه به ضعف مدیریتی و چالش های قانونی آن، به نظر می رسد این فدراسیون عملا در آستانه ورشکستگی رسمی قرار گرفته است.
 
* اگرچه هنوز یک سال از حضور مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال نگذشته و هنوز برای قضاوت اندکی زود است؛ اما به نظر می رسد باید ورودی جدی تر به موضوعات انضباطی داشته باشد. ساختار کهنه، دور از بودن از فضای روز فوتبال، عدم دریافت درست از فضای حقوقی فوتبال و ...، مواردی است که باعث شده تا عملا کارآیی لازم را در این حوزه مشاهده نکنیم. به نظر می رسد وی باید ورودی جدی تر به کمیته ها و دپارتمان های مرتبط با این ماجرا داشته باشد تا شاهد کاهش نابه سامانی ها در این باره باشیم.  
 
مشرق

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار