امروز در شهر یزد:
معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزداز برگزاری جشن اردیبهشت تئاتر ایران با حضور اهالی تئاتر در یزد خبر داد.
کد خبر: ۳۳۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹ 10 May 2015
به گزارش تابناک یزد، هادی ورشویی با اعلام این خبر گفت:این مراسم 20اردیبهشت راس ساعت 20در محل هتل سنتی مشیرالممالک یزد برگزار می شود.

وی بااشاره به اینکه در این مراسم از چهار نفر از هنرمندان تئاتر استان یزد تجلیل بعمل می آید،افزود: جشن‌های اردیبهشت تئا‌تر ایران، به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئا‌تر و با هدف تکریم فعالان سال گذشته هنرهای نمایشی توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن‌ هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم به مناسبت اردیبهشت تئاترپیامی صادرکرد. وی در این پیام آورده است: هنر فاخر و مقدس تئا تر که همواره به دنبال ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و ارتقاء اندیشه های پاک و انسانی بوده است، اکنون نیز به مدد و کوشش هنرمندان و خردمندانش محکم و استوار پا به عرصه ملی و بین المللی خواهد گذاشت و با پشتوانه فکری بزرگانش، همراه با نشاط و نیروی سرشار جوانانش حضور خویش در صحنه ها را تثبیت خواهد کرد. 
وی در این پیام افزود: در زمانه ای که هیاهوی نژادپرستی و فرقه گرایی بلند تر می شود تا خود را جایگزین کرسی یک رنگی و تعامل انسان ها نماید، بیرق فرهنگ و هنر باید بیش از پیش برافراشته شده و خودنمایی کند و تئا تر که برجسته ترین نشان این بیرق است بنا به وظیفه و دغدغه ذاتی خود یعنی رشد و پیشرفت جوامع و تکامل و آگاهی بخشی انسان ها تأثیرات خود را خواهد داشت. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: امروز که جریان کهنه اندیشی و کفر باوری در شکل و شمایل دین، آن هم از نوع جعلی اش، قلبها را لگدکوب می کند، تئا تر در سکوت نمی نشیند و با زبان خود که زبان فرهنگ و همدلی و هم زبانی است، انسان و جایگاه رفیع انسانی را هنرمندانه ترسیم خواهد کرد و با عنصر عشق و تلاش، اندیشه ورزی و آگاهی دهی عرصه و صحنه را در تمام میدان ها به زیور فکر و فرهنگ و هنر می آراید و روح و روان ملت خویش را می نوازد و با هنر انسان سازش بهار و اردیبهشتی دگرگونه می آفریند.

وی گفت: اردیبهشت تئاتر ایران در سال جاری سر فصلی خواهد بود که با اطمینان بگوییم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امسال را سالی برای حمایت از تئا تر در نظر گرفته است چرا که حمایت جدی از تئا تر، زمینه را برای افزایش تالارهای نمایش، شتاب دهی به ایجاد تئاترشهر در استان ها به عنوان تماشاخانه های دائمی تئا تر، نگاهی جدی و خردمندانه به امر تولید تئا تر و اجراهای عمومی آن و استمرارش که ساماندهی کلی گروه های نمایشی و در نهایت قوام ارکان تئا تر کشور را به دنبال خواهد داشت، آماده می سازد. 

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد جنتی در این پیام افزود: امید آنکه سالی سرشار از موفقیت پیش روی خانواده بزرگ تئا تر باشد و در سایه توجهات حضرت حق و همت عموم هنرمندان شاهد رشد، تعالی و بالندگی این هنر و نیز نهادینه تر شدنش در جامعه اسلامی باشیم. 

وی در بخش پایانی پیام مزبور از زحمات تمام کارکنان ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها و مجموعه معاونت امور هنری و تمام هنرمندان تئا تر به خاطر برپایی این محمل ها و جشن های بزرگ و نکوداشت هنرمندانش در سراسر کشور قدردانی نموده و اردیبهشت تئا تر را به جامعه بزرگ و فرهیخته نمایشی کشور تبریک گفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار