آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی
از سالروز چهارشنبه خونین محور بجنورد- گلستان موسوم به جاده مرگ 2 سال گذشت و این در حالی است که طی 2 سال گذشته تاکنون تنها 20 کیلومتر از این محور 120 کیلومتری زیر بار ترافیک رفته است در حالی که براساس برنامه زمان بندی شده مصوبه سفر رئیس جمهور به استان این پروژه باید تابستان سال آینده به طور کامل به پایان برسد.
کد خبر: ۳۳۱۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۹ 21 November 2016

از سالروز چهارشنبه خونین محور بجنورد- گلستان موسوم به جاده مرگ 2 سال گذشت و این در حالی است که طی 2 سال گذشته تاکنون تنها 20 کیلومتر از این محور 120 کیلومتری زیر بار ترافیک رفته است در حالی که براساس برنامه زمان بندی شده مصوبه سفر رئیس جمهور به استان این پروژه باید تابستان سال آینده به طور کامل به پایان برسد. در عین حال سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان از آماده بهره برداری شدن 20 کیلومتر دیگر از باند دوم این محور خبر داد.گزارش خبرنگار ما حاکی است، با توجه به مرگ 12 نفر و مجروح شدن بیش از 60 نفر از هموطنان ما در محور حادثه خیز بجنورد-گلستان در 28 آبان 1393 افکار عمومی بیش از گذشته خواستار توجه مسئولان استانی و کشوری به این جاده بسیار پر اهمیت برای کشور شدند و مسئولان مختلف استانی و کشوری از جمله رئیس جمهور در زمان های مختلف به ویژه نخستین سفر هیئت دولت یازدهم به خراسان شمالی وعده دادند که تا تابستان سال 1396 این پروژه تکمیل شود تا ده ها میلیون مسافر عبوری از این محور که اغلب آن ها زائران امام هشتم هستند در امنیت و آسایش بیشتری مسافرت کنند. مسئولان استانی نیز بارها در مصاحبه های مختلف از بهره برداری از حدود 30 کیلومتر از این محور طی سال جاری خبر دادند اما تنها 10 کیلومتر از این محور که البته زیر سازی آن از سال 1390 شروع شده بود به بهره برداری رسید؛ 10 کیلومتری که مقرر بود تا اسفند سال گذشته به بهره برداری برسد اما نه تنها بهره برداری نشد بلکه مسئولان وعده های خود را تمدید کردند تا این که در سفر معاون رئیس جمهور به استان البته بدون حضور او تنها بهره برداری از 10 کیلومتر وعده داده شده محقق شد و 20 کیلومتر دیگر تا به امروز هنوز بهره برداری نشده است تا مثل «آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی» به ذهن متبادر شود. البته سرپرست فعلی اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی از تکمیل بیش از 99 درصدی 20 کیلومتر از این پروژه در محدوده روستای چمن بید تا رباط قره بیل خبر داد و گفت: در تدارک برنامه ریزی بهره برداری از این قسمت به علاوه دیگر قسمت های از پیش بهره برداری شده با حضور یک مسئول کشوری هستیم و اگر هم مسئول کشوری حضور نیابد با این وجود این قسمت را هم زیر بار ترافیک می بریم. بر اساس گفته های «بدیعی مقدم» با بهره برداری از این 20 کیلومتر در مجموع 55 کیلومتر از این محور حادثه خیز 4 بانده می شود و 70 کیلومتر دیگر باقی می ماند که تلاش می شود تا پایان 6 ماهه اول سال 96 تمام این پروژه در محدوده خراسان شمالی به پایان برسد.گزارش خبرنگار ما حاکی است البته در محدوده 70 کیلومتر باقی مانده از این محور 9 کیلومتر آن در محدوده کوهستانی دهستان بدرانلو قرار گرفته است که باید در این مسیر منازل و زمین های روستایی تملک شود و همچنین پلی احداث شود که علاوه بر زمان بر بودن پر هزینه هم هست. پلی همچون پل ابتدای ورودی راه فرعی شهرستان راز و جرگلان که با وجود گذشت چندین سال از ساخت پایه های آن اما هنوز خبری از قرار دادن عرشه آن نیست و «بدیعی مقدم» بیان  کرد که تا پایان سال آینده هر دو پل بهره برداری می شود. 15 کیلومتر از محدوده باقی مانده نیز در محدوده جنگل گلستان قرار دارد که به دلیل مخالفت های محیط زیست پیشرفت پروژه در آن قسمت کند بوده است. هم اکنون 7 سال از آغاز پروژه 4 بانده کردن محور بجنورد- گلستان می گذرد و اگر وعده های مسئولان این بار به تعویق نیفتد یعنی بهره برداری از 55 کیلومتر در 7 سال  و در صورت ادامه روند قبلی آیا می شود امیدوار بود که تا پاییز سال آینده ما شاهد بهره برداری از 70 کیلومتر دیگر حادثه خیز ترین محور جاده ای استان باشیم./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار