بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«سارکوزی بخت ریاست جمهوری را از دست داد »،«هشدار مجدد ترکیه به عراق» و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۳۱۹۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱ 21 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
افشای طرح ترور السیسی در سفر به عربستان
دادستانی مصر اعلام کرد که پرونده 292 متهم به تشکیل 22 هسته تروریستی وابسته به «سازمان ولایت سینا» که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده را برای محاکمه به دادگاه نظامی این کشور تحویل داده است.
بیانیه دادستانی مصر حاکی از آن است که این اشخاص برای اجرای عملیات تروریستی در سطوح مختلف برنامه‌ریزی کرده بودند که دو بار تلاش برای ترور «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در سال 2014 میلادی از مهم‌ترین آنهاست.
یکی از این دو ترور قرار بود هنگام ادای فریضه حج عمره توسط السیسی در عربستان سعودی انجام شود.
این بیانیه می‌افزاید: شماری از متهمان دستگیر شده قصد داشتند هنگامی که السیسی همراه با نایف بن عبدالعزیز مشغول ادای فریضه عمره در عربستان سعودی است، وی را ترور کنند.
دادستانی مصر همچنین 6 افسر پلیس برکنار شده و یک دندانپزشک را به طراحی دو حمله به تیم حفاظت رئیس‌جمهور مصر هنگام تأمین امنیت جاده محل تردد السیسی متهم کرده است.//العالم
  جاده امدادی داعش به سوریه قطع شد
پس ازپیشروی های شنبه شب و روز یکشنبه نیروهای کتائب حزب الله و بدر در دو محور جنوبی و غربی و حرکت نیروهای پیشمرگ کرد عراقی در محور شمالی، حلقه محاصره داعش در تلعفر شهر ترکمن نشین و عمدتا شیعه در 50 کیلومتری غرب موصل مرکز نینوا تنگ تر و جاده امدادی داعش به مرزهای سوریه قطع شد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از حومه 3 کیلومتری تلعفر ، نیروهای عراقی بعد از درگیری های یک هفته ای و آزادسازی فرودگاه در جنوب این شهر ، حالا یک هلال کامل به دور شهر شکل گرفته و به علاوه جاده مواصلاتی و امدادی داعش از موصل به مرزهای سوریه و ارتباط آن با الرقه قطع شده است.
به گزارش خبرنگاران ایرنا که همراه با نیروهای کتائب حزب الله از فروگاه تلعفر به سمت حومه این شهر حرکت کردند، این نیروها بعد از یک درگیری و تبادل آتش سنگین در آخرین نقطه از فرودگاه و در بخش شمالی آن، از جنوب به این شهر مشرف شدند، بطوری که تا منطقه 'سیلو' و تاسیسات سیلوی تلعفر تنها 2 و نیم کیلومتر بیشتر راه نمانده است.
درگیری ها در شامگاه شنبه و بامداد یکشنبه تا بعد از ظهر این روز همچنان ادامه داشت و گروه تروریستی داعش دیوانه وار تمامی منطقه را زیر آتش خمپاره و موشک های گراد گرفته بود.
گروه تروریستی داعش در بامداد یکشنبه با تجمع نیرو در محور جنوبی تلاش کرد به خط دفاعی نیروهای کتائب حزب الله نفوذ کند که با آتش سنگین و مقاومت مدافعین توفیقی نیافت. این حمله پس از آن که نیروهای کتائب حزب الله از محور جنوب و بدر از محور غرب توانستند پس از درگیری های شدید مواضع خود را تثبیت کنند، از سوی داعش طراحی شد.
سارکوزی بخت ریاست جمهوری را از دست داد
نیکلاس سارکوزی، رئیس جمهوری سابق فرانسه با قبول شکست در انتخاباتی حزب راست میانه جمهوری‌خواه، از نامزدی فرانسوآ فیون حمایت کرده است. دیگر کاندیدای نامدار این رقابت درون حزبی، آلن ژوپه، نخست‌وزیر سابق این کشور است.
به گزارش بی بی سی، در حالی که تنها پنج ماه به انتخابات ریاست جمهوری فرانسه باقی مانده، حامیان حزب راست میانه "جمهوریخواهان"، مهم‌ترین حزب مخالف دولت در این کشور در جریان انتخاباتی مقدماتی کاندیدای خود را برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده انتخاب می‌کنند.
هفت کاندیدا برای کسب نمایندگی حزب جمهوریخواهان در این انتخابات رقابت می‌کنند.انتخاب کاندیدای جمهوریخواهان برای شرکت در مبارزات ریاست جمهوری در دو مرحله صورت می‌گیرد.
در پایان مرحله اول فرانسوآ فیون که میانه‌روترین چهره در میان سه کاندیدای اصلی است، بیشترین آرا را به خود اختصاص داد و آلن ژوپه دوم شد.
اکنون فیون و ژوپه (نفرات اول و دوم انتخابات امروز) در دور دوم که یک هفته بعد برگزار می‌شود، با هم رقابت خواهند کرد.
برنده نهایی که کاندیدای حزب جمهوریخواهان خواهد بود، احتمالا باید در مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری با مارین لوپن، رهبر حزب راستگرای جبهه ملی فرانسه رقابت کند.
با توجه به محبوبیت پایین حزب حاکم سوسیالیست، ظاهرا باقی ماندن کاندیدایی از احزاب چپ‌گرا در دور اول انتخابات ریاست جمهوری غیرمتحمل بنظر می‌رسد و نظرسنجی‌ها حاکی است که نامزد جمهوری‌خواهان از شانس زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده برخوردار است. 
هشدار مجدد ترکیه به عراق
ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست‌جمهوری ترکیه در کنفرانس مطبوعاتی گفت: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق به آمریکا تعهد داده که نیروهای حشد شعبی وارد شهر تلعفر نشوند اما در حقیقت به نظر می‌رسد این نیروها وارد تلعفر شده‌اند.
وی افزود: ما هرگز ساکت نخواهیم نشست و از طریق آمریکا به دولت عراق هشدار می‌دهیم که باید به تعهداتش پایبند باشد.
شهر تلعفر در غرب موصل، مرکز استان نینوا قرار دارد و اقلیت ترکمان‌نشین در این شهر ساکن هستند. ترکیه این مسئله را بهانه کرده تا در عراق مداخله کند.
نیروهای حشد شعبی اخیرا فرودگاه تلعفر را آزاد کرده و از برخی محورها وارد شهر شده‌اند. پیشروی نیروهای مردمی در غرب موصل در راستای نبرد نهایی عراق برای آزادی این شهر است./خبرآنلاین 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار