مراسم اجتماع بزرگ اربعین سال‌جاری با حضور گسترده شیفتگان و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) پرشورتر از دیگر سال‌ها در دروازه نجف استان کرمانشاه برگزار شد.
کد خبر: ۳۳۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 20 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، مراسم اجتماع بزرگ اربعین سال‌جاری با حضور گسترده شیفتگان و عاشقان اباعبدالله‌الحسین(ع) پرشورتر از دیگر سال‌ها در استان کرمانشاه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، هیئت‌ها و دستجات مذهبی در چهلمین روز از سوگواری امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان در راستای هم‌نوایی و همدلی با خاندان معزز عصمت و طهارت(ع) به خیابان‌ها آمدند تا بار دیگر با نوای لبیک یاحسین(ع) با آرمان‌های اسلام و قیام‌حسینی بیعت کنند.

پیام عاشورایی حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) که کاخ ظلم و ستم را در هم شکست و برای همیشه در جریده تاریخ ثبت و ضبط شد، اکنون بر ‌زبان و دل‌های مومنان و شیعیان حسینی اسلام طنین‌انداز است و رنگ تازگی و جلای «امر به‌معروف و نهی از منکر» ثارالله همواره برگ‌های کهنه تاریخ را متحیر می‌کند.

کرمانشاه هر ساله با میزبانی از زائران اباعبدالله الحسین(ع) به دلیل شریط ویژه خاص منطقه‌ای افتخار خدمت‌رسانی به زوار اربعین را دارد و با برپایی موکب‌های اقامتی در ورودی و میادین اصلی شهر برای تدارک پذیرایی از محبان و دل‌دادگان حسین‌بن‌علی(ع) را فراهم می‌کنند.

گفتنی‌است، در سراسر شهرستان‌های استان با تنوع مذاهب و قومیت‌های گوناگون نیز دستجات سوگواری اقلیت‌های دینی شیعه، سنی، اهل حق، کلیمی، مسیحی و... برای تجدید میثاق با اهداف والای قیام عاشورا و پیام تاریخی امام حسین(ع) به اربعین سال‌جاری رنگ و بوی خاصی بخشیده بود تا جان تشنه حقیقت خود را با حقایق معنوی و عمیق اسلام سیراب کنند.

حضور چشم‌گیر نسل‌های انقلابی و بسیجی دهه‌های قبل و بعد از انقلاب اعم از دانش‌آموز و دانشجو، طلاب، روحانیون، هنرمندان و فرهیختگان استان در مراسم اربعین سال‌جاری در واقع مشت آهنینی بر دهان دشمنان اسلام و جهان استکبار بود که با زورگویی و کوردلی ناشیانه غربی خود حقایق دین مبین اسلام را انکار می‌کردند.

با توجه به روایات متعدد ائمه اطهار(ع) مبنی بر «کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا» اکنون مظلومیت و حقانیت خاندان اهل‌بیت(ع) بر جهان اثبات شده است و هر ساله انسان‌های بسیاری به جمع محبان خاندان پیامبر(ص) و به ویژه عشاق امام حسین(ع) می‌پیوندند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار