نخستین عمل جراحی مغر با تلاش تیم پزشکی و کادر پرستاری مرکز آموزشی درمانی شهدای قاین از توابع خراسان جنوبی با موفقیت انجام شد.
کد خبر: ۳۳۰۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶ 16 November 2016
دکتر شاهین رخشانی فر، جراح و متخصص مغز و اعصاب روز چهارشنبه در این ارتباط به خبرنگاران گفت: بیمار پسر بچه 9 ساله ای است که عصر روز گذشته(سه شنبه) در اثر سقوط از ارتفاع دو متری به اورژانس مراجعه کرد و دچار آسیب دیدگی از ناحیه سر و پا شده بود که بلافاصله به اطاق عمل فرستاده شد.
وی افزود : مصدوم دچار شکستگی فرورفتگی جمجمه در ناحیه آهیانه سمت چپ و خونریزی هماتوم اپی دورال سمت چپ و پارگی پرده مغزی زیر شکستگی شده بود.
این متخصص اظهار کرد : پس از یک و نیم ساعت عمل جراحی توانستیم با تخلیه هماتوم مغز و خروج قطعات استخوان شکسته شده نسبت به ترمیم پرده مغزی اقدام کنیم که این عمل برای اولین بار در قاینات انجام شده است.
وی افزود: این بیمار همچنین دچار شکستگی دست شده بود که توسط پزشک جراح عمومی دست بیمار گچ گرفته شد.
رخشان فر، حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: بیمار فردا از بخش icuمرخص خواهد شد.
این پزشک جراح از دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و دکتر حمیدی راد سرپرست شبکه بهداشت ودرمان قاینات که در ماه های اخیر نسبت به خرید تجهیزات پزشکی و تأمین کادر پزشکی شهرستان اهتمام ویژه ای داشته اند قدردانی کرد.
وی گفت: حال که به خواست خداوند امکان انجام اعمال جراحی های مغز و اعصاب در این مرکز آموزشی درمانی قابل انجام است امیدواریم با همت مسئولان نسبت به تهیه و نصب دستگاه سی تی اسکن مجهزتر برای بیمارستان قاین اقدام لازم انجام شود.
روز گذشته کودک 9ساله ای به نام سجاد حسین نژاد از روستای شیرمرغ توابع شهرستان قاینات با سقوط از ارتفاع دو متری دچار شکستگی جمجمه و دست شد که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل ودر بیمارستان شهدای قاین تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت.
مرکز آموزشی درمانی شهدای شهر قاین تنها بیمارستان شهرستان قاینات است که به دو شهرستان قاینات و زیرکوه با جمعیت بیش از 160 هزار نفر خدمت ارائه می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار