در مجمع فدراسیون جهانی مصوب شد که هیچ زنی ایرانی که پاسپورت این کشور را دارد، حق حضور در مسابقات بدنسازی را نخواهد داشت.
کد خبر: ۳۲۸۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷ 14 November 2016
به گزارش تابناک ورزشی، مدتی پیش بود که فعالیت بانوان بدنساز در ایران به شبکه‌های مجازی کشید و انتشار عکس‌های آنها باعث واکنش مسئولان فدراسیون بدنسازی ایران شد.بعد از این اتفاق افرادی که در شبکه‌های مجازی اقدام به انتشار عکس‌های بدون حجاب خود در سالن‌های بدنسازی کرده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند. حالا با گذشت چند ماه اتفاقات جدید دیگری رخ داده است.

پورعلی‎فرد رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام با اشاره به کنگره فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام که در حاشیه مسابقات اسپانیا برگزار شد، گفت: پیش از اینکه در مجمع یاد شده حضور پیدا کنیم، طی نامه‎ای رسمی به فدراسیون جهانی اعلام کرده بودیم که به دلیل مسائل شرعی، اعتقادی و فرهنگی در بخش بانوان هیچ‌گونه فعالیتی در بُعد قهرمانی نداریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس در روز کنگره جهانی مصوب شد که هیچ نماینده‎ زنی از ایران که پاسپورت ایرانی داشته باشد، حق حضور در هیچ رویدادی از قبیل مسابقات فیزیک، پرورش اندام، بادی کلاسیک و سایر رشته‎ها نخواهد داشت.اگر فردی خواست که چنین کاری را انجام بدهد، در روز ثبت‎نام مسابقات جلوی او را خواهند گرفت. با این تفاسیر دیگر هیچ ورزشکار زنی از ایران حتی به صورت غیرقانونی هم نمی‎تواند در مسابقات شرکت کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار