مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت : کاشت جو پاییزه در سطح 2 هزار و 950هکتار مزارع این استان بصورت طرح مکانیزه آغاز شده و تا نیمه اول آذرماه ادامه دارد.
کد خبر: ۳۲۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 14 November 2016
به گزارش تابناک یزد،محمد علی حاتمی زاده  اظهارکرد: این میزان سطح زیرکاشت محصول جو در اراضی استان یزد نسبت به سالهای گذشته 100هکتارکاهش نشان می دهد.
وی تغییر الگوی کشت و تداوم خشکسالی را علت اصلی کاهش سطح زیر کشت این محصول عنوان کرد.
وی با بیان اینکه شهرستان‌های خاتم، ابرکوه و بهاباد از مناطق عمده کاشت جو هستند افزود: امسال جهاد کشاورزی استان یزد 115 تن بذر اصلاح شده از رقم نصرت و 900 تن کود شیمیائی فسفاته ،ازته و پتاسه جهت کشت بموقع به کشاورزان اختصاص داده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ، متوسط تولید جو در اراضی کشاورزی این استان را 2 هزارو900کیلوگرم در هکتار بیان و تصریح کرد: در سال زراعی گذشته بیش از 9 هزارتن جو از مزارع یزد برداشت شد.
وی ادامه داد: بمنظور تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و افزایش عملکرد در واحد سطح ، اجرای 20 هکتار پروژه بهبود مدیریت مزرعه و ایجاد مزارع تحقیقی و ترویجی ،نمایشی،مشارکتی درسطح پنج مزرعه جو استان انجام خواهد شد.
حاتمی زاده اضافه کرد :کار نظارت بر کاشت ، داشت و برداشت توسط کارشناسان مدیریت ها و مراکز خدمات جهادکشاورزی شهرستان های استان انجام می شود و بیش از چهار هزار بهره بردار کشاورز در این زمینه فعالیت می کنند.
این مسئول خاطرنشان کرد: در استان یزد سالیانه 523 هزارتن محصولات زراعی در سطح 38 هزار هکتار اراضی تولید می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار