در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تصویب شد
در دویست و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر قم، اعضا شورا به پیشنهاد شهردار، حداقل 30 میلیارد تومان در عوارض یک مجموعه خصوصی برای احداث بیمارستان، هتل و دانشگاه پزشکی تخفیف داد. این در حالی است که چندی قبل وزیر بهداشت، نسبت به طلب عوارض میلیاردی از سوی شهرداری قم برای بیمارستان در جمکران اعتراضاتی را مطرح کرده بود.
کد خبر: ۳۲۸۵۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸ 14 November 2016
به گزارش تابناک، شورای اسلامی شهر قم در جلسه خود ابتدا به دو فوریت لایحه بخشش عوارض بیمارستان، دانشگاه و هتل 5 ستاره وابسته به بانک پاسارگاد رای مثبت داد و سپس وارد بحث درباره اصل این لایحه شد.

گفتنی است این لایحه دو فوریتی در حالی به صحن علنی شورای شهر ارائه شده که چندی قبل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به طلب عوارض میلیاردی از سوی شهرداری قم برای بیمارستان در جمکران اعتراضاتی را مطرح کرده بود و اعضای شورای شهر نیز این مطلب را کذب محض خوانده بودند.

در ابتدا رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به گفت‌وگوی وزیر بهداشت در خصوص عوارض طلب شده شهرداری در مورد بیمارستانی در جمکران گفت: ایشان در مصاحبه‌ای اعلام کردند که گزارش اعلام شده اشتباه بوده و از ایشان بابت این کار تشکر می‌کنیم.

هنگام رای گیری برای دو فوریت این لایحه، مصطفی مولایی، عضو شورای شهر از پیوست فرهنگی حضور 3 هزار دانشجوی پزشکی در قم سوال کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهر قم خطه‌ای فرهنگی و خاستگاه انقلاب است، گفت: قم باید شروع کننده باشد و پیوست فرهنگی را برای پروژه‌های عمرانی تعریف کند.

ملایی با بیان اینکه مطالعات فرهنگی عددی در مطالعات پروژه‌ها نیست و باید مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: پیوست رسانه‌ای نیز در پروژه‌های عمرانی مورد توجه قرار گیرد تا بتوان شرایط خوبی برای آینده پروژه رقم زد.

شرکت نسیم سلامت پاسارگاد البته مشوق هایی هم برای شورا عرضه کرده بود، ساخت ایستگاه آتش نشانی و تحویل آن به شهرداری، ساخت چند فضای آموزشی و وعده ایجاد یک بیمارستان هزار تختخوابی، از جمله این مشوق ها بود.

پس از رای گیری برای دو فوریت این لایحه و رای مثبت شورا، دیگر مخالفتی شنیده نشد و اعضای شورا برای درخواست بالا بردن میزان تخفیف بر یکدیگر پیشی گرفتند. یکی از اعضای شورا گفت که این سرمایه گذاری ممکن است به شهر دیگری برود و باید زودتر آن را در یابیم و یکی دیگر گفت که نباید جلوی این کار سنگ اندازی کنیم.

در ادامه بررسی این لایحه، حجت الاسلام روحانی پیشنهاد جالبی را ارائه کرد و خواستار خرید خدمت در مقابل این تخفیف به بیمارستان شد و از سوی دیگر درخواست کرد که شورا به سبب صحبت وزیر، برای این سرمایه گذار امتیاز ترجیحی قائل نشود بلکه برای همه سرمایه گذاران چنین امتیازاتی را قائل شود که این پیشنهاد با تاکید مولایی نیز مواجه شد.

آتش زر هم با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه گذاری شهرک بیمارستان پردیسان تصریح کرد: تنها گروهی که هم توان مالی و هم توان فنی دارد و دولت هم حامی آن است و رئیس جمهور هم نسبت به احداث آن تعهد داده همین مجموعه است و این پروژه حرکتی خواهد بود که اگر رخ دهد اثر زیادی برای شهر قم خواهد داشت.

ناصر رعیت پور نیز گفت: دولت اگر می خواهد 100 هکتار زمین از شهر بگیرد، براساس ماده 101 باید 100 هکتار معوض به شهر بدهد تا فضای سبز شود.

فاکر نیز از کنار گذاشتن ماده 101 انتقاد کرد و گفت: باید میزان فضای سبز این بیمارستان مشخص شود و از سوی دیگر بیمارستان های عمده دنیا به سمت باغ بودن پیش رفته است و این بیمارستان نیز به طور 100 درصد ساخته نشود بلکه به شکل یک باغ درمانی درآید.

ملکی در ادامه این جلسه پیشنهاد دیگری ارائه کرد و خواستار دیدن پلن کلی این طرح شد که به شکل شخصی از سوی یکی از مدیران شهرداری به وی و برخی دیگر از اعضای شورا نشان داده شد.

پیش‌بینی تخفیفات ویژه برای پروژه شهرک بهداشتی و درمانی پردیسان

شهردار قم نیز با اشاره به لایحه شهرداری در خصوص تخفیف عوارض پروژه شهرک بهداشتی و درمانی پردیسان گفت: اقلام مختلفی در ارتباط با این لایحه وجود دارد و در پروژه بخش‌های مختلف تعریف شده است.

سیدمرتضی سقائیان نژاد با اشاره به پیش بینی احداث بیمارستان، کلینیک تخصصی و هتل پنج ستاره و... در این شهرک بهداشتی و درمانی خاطرنشان کرد: بیمارستان و مباحث درمانی آن که یک فضای بالغ بر 148 هزار و 500 مترمربع و 20 هزار مترمربعی را شامل می‌شود و در کنار آن‌ها هتل پنج ستاره نیز پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر اینکه در شهر برای هتل پنج ستاره تمام تخفیفات در نظر گرفته می‌شود خاطرنشان کرد: اگر تخفیف به مباحث درمانی اختصاص بگیرد بقیه موارد طبق دفترچه باید محاسبه شود.

شهردار قم با اشاره به متن لایحه ارائه شده به شورای اسلامی شهر از سوی شهرداری گفت: براساس این لایحه هرگونه تخفیف کاهش عوارض و مساعدت دیگر از سوی شورای شهر با مجموعه سرمایه گذار مورد تاکید و تقاضا است.

وی با تاکید بر اینکه مذاکرات مختلفی در مراحل اولیه این پروژه با سرمایه گذار انجام شده است، بیان کرد: مباحث مختلفی تاکنون با مسؤولان این پروژه داشتیم و با تخفیفاتی که صورت خواهد گرفت شاید حدود 28 میلیارد تومان رقم عوارض پیش بینی شود.

سقائیان نژاد گفت: با توجه به اینکه به زمان تخفیفات ویژه برای مردم نزدیک می‌شویم پیشنهاد می‌شود این تخفیفات برای این پروژه هم تعلق بگیرد و اگر این تخفیفات را هم در نظر بگیریم عوارض به حدود 20 میلیارد تومان خواهد رسید.

وی افزود: اگر بتوانیم 30 درصد یا بیشتر تخفیف به این پروژه تعلق دهیم کمک خوبی به این پروژه خواهد شد و شرایط خوبی در شهر رقم می‌خورد.

شهردار قم گفت: این پروژه با خود توسعه و شرایطی ویژه به همراه دارد و البته باید مراقب باشیم که پروژه از مسیر اصلی نیز خارج نشود.

در هنگام ارائه این لایحه اعضا بر بالا بردن تخفیف باز هم پیشنهادات متعددی دادند و سپس این لایحه به رای گذاشته شد و با رای بالای نمایندگان مردم، حداقل 30 میلیارد تومان برای احداث این مجموعه تخفیف داده شد که البته پس از ارائه نقشه به شهرداری، میزان دقیق تخفیف مشخص خواهد شد.

حال توپ در زمین فرمانداری است تا در صورت موافقت فرماندار، این تخفیف عملیاتی شود تا دیگر بهانه ای برای تاخیر در این بیمارستان باقی نماند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار