آیت‌الله علوی‌گرگانی:
مرجع تقلید شیعیان گفت: باید تلاش کنیم تا بندگان خدا اوامر الهی را اطاعت ‌کنند، محبوب خدا ‌شوند و با استفاده از نعمات پروردگار به رشد فرهنگی برسند.
کد خبر: ۳۲۸۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 13 November 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید‌محمد علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مسئولان دبیرخانه جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر با اشاره به‌ضرورت کسب علم و فرهنگ اظهار داشت: دشمن خواستار جهل مردم است تا بتواند از آن‌ها سوءاستفاده ‌کند که اگر همت نکنیم و آن‌ها را نجات ندهیم، دشمن آن‌ها را در می‌یابد.

وی با بیان اینکه مصیبت‌هایی کنونی دنیا ناشی از روی جهل و نادانی است، افزود: برخی از داعشی‌ها تصور می‌کنند، برای رسیدن به بهشت تلاش می‌کنند درحالی‌که این تصور نادرست بوده و مسبب آن دشمن است.

مرجع تقلید شیعیان با تأکید براینکه ائمه‌اطهار(ع) جامعه را از گمراهی نجات می‌دادند، تصریح کرد: اهل‌بیت(ع) در طول عمر با برکت‌شان همواره تلاش می‌کردند، تا مردم را از جهل و نادانی دور کرده تا وسیله نجات‌شان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید در راستای نجات بندگان خدا از جهل و نادانی تلاش کرد، گفت: باید تلاش کنیم تا بندگان خدا اوامر الهی را اطاعت ‌کنند، محبوب خدا ‌شوند و با استفاده از نعمات پروردگار به رشد فرهنگی برسند.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به روایتی از‌ پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: گروهی از مردم هستند که در مقام انبیاء و شهدا نیستند، ولی شهدا و انبیاء در روز قیامت به آن‌ها غبطه می‌خورند، این‌ها افرادی هستند که برای نزدیک‌شدن بندگان خدا به خدا تلاش کرده‌اند.

وی برگزاری جشنواره کتاب را مورد توجه قرار داد و گفت: برگزاری چنین جشنواره‌هایی حرکت خوبی است چراکه سبب رشد فرهنگ جامعه می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار