شهردار تهران در یادداشتی نسبت به برپایی نمایشگاه مطبوعات در مصلای تهران انتقاد کرد.
کد خبر: ۳۲۸۰۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳ 13 November 2016
محمدباقر قالیباف این یادداشت را در صفحه شخصی خود در اینستاگرام منتشر کرد و در آن نوشت: «نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی و پیشرفت جامعه انکار‌ناپذیره. خیلی علاقه داشتم که بین اهالی رسانه و در جشن سالانه‌شون در نمایشگاه مطبوعات و رسانه‌ها شرکت می‌کردم اما به‌رغم میل باطنی به‌دلیل پایبندی به قواعد و مقررات شهر که ضامن سلامت، پاکیزگی و آرامشه، از حضور در جمع این عزیزان محروم شدم.» وی در بخش دیگری از این یادداشت به احداث مجموعه شهرآفتاب اشاره کرده و نوشته است:«با احداث مجموعه شهرآفتاب و مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مقرر شد همه نمایشگاه‌های پربازدید در این مکان برگزار بشه. رعایت این مصوبه و مقررات مشابه اونه که در کاهش ترافیک و آلودگی شهرمون مؤثره. ای‌کاش دولت محترم هم به قانون احترام می‌گذاشت و این نمایشگاه‌ و نمایشگاه‌های مشابه که پربازدید هستند را در شهر برگزار نمی‌کرد. علاوه بر اون، مصلی کار ویژه خودش‌رو داره و جای برگزاری نمایشگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی نیست.
وقتی ما متولیان امر و مسئولان به قانون و حقوق مردم احترام نگذاریم چه توقعی از شهروندان می‌توانیم داشته باشیم؟» قالیباف همچنین در این یادداشت آورده است: «جمعه اختتامیه نمایشگاه مطبوعات بود. ضمن تشکر و قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه رسانه آرزو می‌کنم که در زمینۀ رسالت‌شون برای آگاهی‌بخشی و حل معضلات فراگیر آحاد مردم از طریق پیگیری موضوعات از متولیان امر برای اجرای دقیق تکالیف و رعایت قانون موفق باشن. به امید پیشرفت و سربلندی ایران اسلامی.»
در سال‌های اخیر به‌دلیل برگزاری نمایشگاه‌ها در مجموعه نمایشگاه بین‌المللی تهران در حاشیه بزرگراه چمران مشکلات بسیاری برای پایتخت به‌وجود آمده که از آن جمله ترافیک و آلودگی هواست. از همین رو بحث انتقال نمایشگاه‌های پرمخاطب به مجموعه نمایشگاهی شهرآفتاب از سوی مدیریت شهری مطرح شده است.
کارشناسان و مدیران شهری تحقق این موضوع را از دو جهت حائزاهمیت می‌دانند؛ نخست آنکه با برگزاری بسیاری از نمایشگاه‌ها در دو محل نمایشگاه‌های بین‌المللی و مصلای تهران، ترافیک سنگینی در معابر اطراف شکل می‌گیرد؛ چنان که بزرگراه‌های چمران، یادگار امام، صدر، مدرس و خیابان ولیعصر به‌واسطه برپایی نمایشگاه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی و بزرگراه رسالت، خیابان‌های خرمشهر، بهشتی و سهروردی با بار ترافیکی بسیاری مواجه می‌شوند. از سوی دیگر نیز زیرساخت‌های اصلی شهرآفتاب به‌ویژه از نظر حمل‌ونقل عمومی، پارکینگ، فضاهای مناسب و وسیع برای برپایی غرفه‌ها، مراکز خرید و...، تکمیل شده است. این در حالی است که در 2مجموعه مذکور، مراجعه‌کنندگان بعضا با مشکلاتی مثل پارکینگ روبه‌رو هستند. ‌

*مجموعه‌ای در ابعاد جهانی
مجموعه نمایشگاهی شهر‌آفتاب به‌دلیل برخورداری از فضاهای بزرگ با کارکردهای خدماتی، فرهنگی، تفریحی و حتی اقتصادی و با دارا بودن امکاناتی ویژه باعث شده تا قابلیت اضافه شدن ایران به فهرست مجمع جهانی نمایشگاه‌های جهانی نیز فراهم شود. این یعنی تهران آمادگی لازم برای پذیرایی از فعالان بزرگ و بنام عرصه‌های مختلف را در پی برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی پیدا کرده است. اما آنچه سبب شده تا شهر آفتاب چنین ظرفیتی را فراهم سازد چیست؟ 60هزار مترمربع فضای سرپوشیده نمایشگاهی بخش اصلی ایجاد چنین ظرفیتی است. سالن‌های سرپوشیده‌ شامل ساختمان‌های سه‌قلوی نمایشگاهی، در کنار چادرهای نمایشگاهی در این مجموعه وجود دارد.
از سوی دیگر بزرگ‌ترین ایستگاه مترو پایتخت برای این مجموعه نمایشگاهی احداث شده تا امکان دسترسی برای مراجعه‌کنندگان با سریع‌ترین و پاک‌ترین وسیله حمل‌ونقل عمومی به آن فراهم شود. این امکان به‌خوبی در برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت‌ماه به چشم آمد. البته 8خط اتوبوسرانی و همچنین خطوط تاکسیرانی ویژه برای رساندن شهروندان به این مجموعه درنظر گرفته شده است.
این در حالی است که پارکینگ خودرو هم به میزان کافی وجود دارد. همچنین نباید از یاد برد که فضای معماری ایرانی- اسلامی شهر آفتاب و همچنین وجود فضاهایی مثل باغ ایرانی، محور چهارباغ و میدان بزرگ آبنما نیز محیطی مناسب برای بازدیدکنندگان به‌حساب می‌آیند.
*روزنامه همشهری
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار