نماینده مردم گرمی در مجلس:
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: فرهنگ حمایت از بخش خصوصی تقویت شود.
کد خبر: ۳۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰ 09 May 2015

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام میرقسمت موسوی در نشست اعضای جبهه ایستادگی در اردبیل اظهار کرد: جایگاهی که حزب‌ها و گروه‌ها در روشنگری مردم و توانمند‌سازی بصیرتی و آگاهی آنها دارد در همه صحنه‌ها مطلوب به نظر می‌رسد، چراکه امروز مردم بیش از هر زمان دیگر در انتخاب خود به تعقل و تأمل بیشتر نیازمندند.

وی به تجارب تلخ جوامع بشری و تنگناها و فشارهایی که نسبت به امت اسلامی در مسیر اعتلای اسلام روا داشته می‌شود اشاره کرد و ادامه داد: باید همه این سختی‌ها و فراز و نشیب‌ها را پشت سر گذاشت تا جامعه اسلامی نه تنها از لحاظ فکری و اعتقادی دچار انحطاط و انحراف نشود، بلکه بیش از هر زمان دیگر در افزایش توان معنوی خود سعی‌ جدی داشته باشد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن کشتار اخیر مسلمانان در کشورهای اسلامی به دست آل‌سعود و وابستگان آنها با نام اسلام، یادآور شد: قطعاً این حرکت‌ها و اندیشه‌های ضدانسانی و ضدبشری محکوم به شکست است و به هیچ‌وجه چنین تفکر و اندیشه ضد انسانی باقی نمی‌ماند.

موسوی با انتقاد از کسانی که خود را از دایره اندیشه‌های سیاسی دور کرده و اعلام می‌کنند ما افراد سیاسی نیستیم، تصریح کرد: سیاسی بودن با سیاست‌زدگی متفاوت است، چراکه در نظام اسلامی همه ما باید سیاست‌مداری با تعقل و تفکر باشیم و همه حرکت‌های استکباری در این روز بوی کید و نفاق در عرصه سیاست می‌دهد.

وی، نزدیکی سرنگونی رژیم آل‌سعود را در مسیر دست‌اندازی به حرکت امت اسلامی و ظلم و جفا در حق آنها یادآور شد و ادامه داد: جامعه بشری امروز از وجود ظالمان و مستبدانی همچون آل‌سعود و ایادی استکبار جهانی در رنج و عذاب است.

دفاع از استمرار صلاحیت نمایندگان مجلس

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی به مصوبه اخیر مجلس مبنی بر استمرار صلاحیت‌شان اشاره کرد و گفت: ما اگر از جزئیات این طرح آگاه شویم به خوبی درمی‌یابیم که هدف نمایندگان روا داشتن تبعیض نبوده است، بلکه سهولت بیشتر کار در انجام وظیفه نمایندگی است.

موسوی عنوان کرد: هر چند بنده مخالف این طرح بودم اما از برخی زوایای آن دفاع می‌کنم، چراکه سخن نمایندگان مجلس این بوده است که با توجه به نظارت مستمر بر عملکرد نمایندگان به جای آنکه تأیید صلاحیت دوباره یک نماینده در هیئت اجرایی و به دست یک معاون شهردار یا فرماندار بیفتد خود شورای نگهبان در تأیید یا رد صلاحیت نماینده 15 روز قبل از اعلام رسمی در این زمینه نظر داده و نماینده را در جریان تأیید یا رد صلاحیت قرار دهد.

وی این طرح را در حقیقت حفظ جایگاه نمایندگی عنوان کرد و توضیح داد: این طرح به دنبال مصونیت‌بخشی به نماینده نبوده است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی در مورد وعده‌هایی که نمایندگان داده و به آن عمل نکرده‌اند، عنوان داشت: گاه زمینه تحقق این وعده‌ها و گاهی نیز میل و علاقه فردی که به آن وعده داده شده است در حاضر نشدن برای انجام تعهدات زمینه تحقق نیافتن وعده‌ها را فراهم کرده است.

موسوی بیان کرد: استانی شدن انتخابات نه تنها هزینه‌ها را کاهش می‌دهد، بلکه به ائتلاف‌ها و همبستگی‌های بیشتر کمک می‌کند، به شرط اینکه حقوق شهرهای کوچک نیز رعایت شود.

وی ادامه داد: این طرح هم‌اکنون در کمیسیون در حال رسیدگی است و به یقین اجرای استانی شدن انتخابات قوه مقننه را عقلاً و منطقی از بدنه اجرایی جدا کرده و زمینه مشارکت بالای مردم نیز فراهم می‌آید.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن انتخابات به نخبه‌پروری کمک کرده و اهداف مجلس نیز که ریل‌گذاری درست برای قوه مجریه است تحقق پیدا می‌کند.

موسوی، وجود اختلاف سلایق و دیدگاه‌ها را زمینه‌ساز تحولی اساسی اعلام کرد و یادآور شد: ما نباید از بیان این دیدگاه‌ها ناراحت شویم.

وی، بیشترین مراجعات مردمی را به دفتر نمایندگان از بابت اشتغال و وضعیت اقتصادی توصیف کرد و ادامه داد: با کمرنگ شدن اقتصاد دولتی باید اقتصاد مردمی و تعاونی‌ها تقویت شود و ضروری است فرهنگ حمایت از بخش خصوصی نیز مورد توجه قرار گیرد.

موسوی، وجود برخی تنگ‌نظری‌ها و بی‌دقتی‌ها را در حوزه‌های مدیریتی و اجرایی یادآور شد و گفت: در دادن مسئولیت‌ها باید افراد پاک‌دست و با اخلاص به همراه تجربه بسیار بالا را مدنظر قرار داد و از نقدهای سازنده نیز هراسی نداشت.

وی در پایان گفت: ما یقین داریم حتی با استانی شدن انتخابات سال‌جاری یک فضای شایسته همگرایی را در کشور شاهد خواهیم بود تا همه در صحنه‌ حضور پیدا کرده و بدون اینکه باجی به دلالان انتخاباتی بدهیم با حضور و مشارکت بالای مردم مجلس دهم را کارآمدتر و پرتوان‌تر تشکیل خواهیم داد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار