تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به اینکه نیمی از زائران بارگاه منور رضوی زنان هستند، مرکز امور زنان و خانواده در آستان قدس رضوی راه اندازی می شود.
کد خبر: ۳۲۶۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 10 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه بانوان کشور اظهار کرد: امروز حوزه‌های علمیه بانوان توانایی علمی بانوان را به منصه ظهور گذاشته‌اند.

وی ادامه داد: تربیت بانوان فرهیخته، متدین و متشرع در عرصه‌های مختلف علمی در حوزه‌های علمیه در برابر نگاه تحقیرآمیز، منحرفانه و کالایی دنیای غرب به زن، نشان‌دهنده گفتمان والای دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی است.

آیت الله رئیسی افزود: اگر در گذشته عده‌ای معتقد بودند علم ‌آموزی زنان سطح مشخصی داشته و نتیجه‌ای در برندارد، امروز دستاوردهای حوزه‌های علمیه بانوان در عرصه عمل به همگان ثابت کرده این تصورات و گفته ‌ها صحیح نیست.

وی با تاکید بر لزوم فراهم آوردن زمینه و شرایط مناسب برای استفاده از توانایی‌های دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بانوان بیان کرد: عرصه فعالیت و کار برای زنان حوزوی باید بیش از پیش مهیا شود.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان اظهار کرد: بخش‌های مبلغ اسلامی و مشاوره از عرصه‌هایی است که دانش‌آموختگان حوزه‌های علمیه بانوان به خوبی می‌توانند در آن‌ها ایفای نقش کنند و به جامعه زنان کشور خدمت‌رسانی داشته باشند.

وی از برخی مراکز مشاوره که با شیوه‌های ناصحیح، زوجین را به طلاق سوق داده و بر این امر تشویق می‌کنند، انتقاد کرد و گفت: در چنین شرایطی نیاز به تقویت بنیه مشاوره‌های علمی مبتنی بر آموزه‌های اسلامی به شدت احساس می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: حوزه‌های علمیه بانوان می‌توانند با ورود به عرصه مشاوره جوانان و خانواده، خلاء موجود را پر کنند و راه گشا باشند.

وی اظهار کرد: بارگاه منور رضوی این آمادگی را دارد که همکاری‌های خود را با طلاب، دانش‌آموختگان و استادان حوزه‌های علمیه بانوان در کشور در قالب طرح توسعه خدمت، خادم و مخدوم و با عنوان خدام تبلیغی، پژوهشی آغاز کند.
 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار