کد خبر: ۳۲۶۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹ 10 November 2016
با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقامات سیاسی اظهار نظرهای متفاوتی مطرح کرده اند اظهارنظر هایی که هم در آنان واکنش مثبت و منفی دیده می شود و هم محافظه کاری.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، اوباما که قرار است امروز با ترامپ در کاخ سفید دیدار کند، گفت: با ترامپ اختلافات مهمی دارد.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید گفت: اوباما قصد دارد در خلال روند انتقال قدرت در این کشور، او را از سیاست های دولت خود مطلع کند تا اطمینان یابد ترامپ اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری های سیاسی در اختیار دارد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز گفت: با رئیس جمهور منتخب آمریکا گفتگوی تلفنی داشته و ترامپ از او برای سفر به آمریکا دعوت کرده است. نتانیاهو در این گفتگو اعلام کرد: آمریکا متحدی بهتر از اسرائیل ندارد.

همچنین، دبیر کل ناتو تاکید کرد که تمایل دارد با رئیس جمهور منتخب آمریکا همکاری کند.

رئیس کمیسیون اروپا هم اعلام کرد که چاره ای جزء تاسیس ارتش اروپا وجود ندارد، چرا که آمریکا به احتمال زیاد در آینده به امنیت اروپا و تامین آن اهمیتی نمی دهد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت: توافق هسته ای ایران، توافقی دوجانبه بین ایران و آمریکا نیست بلکه توافقی چند جانبه است که در چارچوب سازمان ملل قرار دارد.

همچنین،هیلاری کلینتون در سخنانی در نیویورک ضمن پذیرش شکست خود گفته که امیدوارم ترامپ رئیس جمهور موفقی برای همه آمریکایی ها باشد. کلینتون خطاب به طرفداران خود اعلام کرده که می دانم چقدر احساس نا امیدی می کنید من هم این احساس را دارم.

خبرگزاری رویترز نوشت: رای دهندگان آمریکایی با انتخاب دونالد ترامپ خشم و نا امیدی خود را از تشکیلات و اربابان قدرت در این کشوراعلام و اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

همچنین، رویترز افزود: این انتخاب مخالفت سرسختانه با وضع موجود در آمریکا و مخالفت با عوام گرایی محض بود.

شبکه خبری اسکای نیوز نیز گزارش داد که با پیروزی ترامپ، شماری از فعالان در ایالت کالیفرنیا در شبکه های اجتماعی خواستار جدایی این ایالت از آمریکا شدند. فعالان سیاسی در این ایالت از ساکنان ایالت کالیفرنیا خواسته اند برای اعتراض، در "ساکرامنتو" مرکز این ایالت تجمع کنند.

در پی پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، تظاهرات در چندین شهر این کشور برگزار شد. در واشنگتن معترضان با تجمع مقابل کاخ سفید  ترامپ را نژادپرست، جنسیت گرا و خارجی ستیز نامیدند. معترضان دست نوشته هایی در دست داشتند که در آنها نوشته شده بود " ترامپ دیوانه است" در برابر اسلام ستیز بایستید"
همچنین، در نیویورک معترضان ترامپ در میدان اتحاد گرد هم آمدند و با در دست داشتن پلاکاردهایی به مواضع  رئیس جمهورجدید اعتراض داشتند. در در کالیفرنیا هم هزاران دانش آموز و دانشجو، کلاس ها را تعطیل و تظاهرات کردند. در لس آنجلس، جوانان معترض  شعار 'او رئیس جمهور من نیست' سر دادند. در ایالت اورگان، تظاهرکنندگان برخی معابر 'پورتلند' مرکز ایالت را مسدود کردند.

همچنین، در شیکاگو، سیاتل و فیلادلفیا، پنسیلوانیا نیز تظاهرات مشابهی برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار