فرماندار اردکان گفت : این شهرستان بمنظور ترویج روحیه مهربانی و نشاط میزبان شانزدهمین دوره سفرنامه سلامت و امید می شود.
کد خبر: ۳۲۶۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶ 09 November 2016
به گزارش تابناک یزد،هادی مقیمی  در جلسه هماهنگی برنامه سفرنامه سلامت و امید به تأثیر برگزاری این برنامه در اهداف سازمان هلال احمر پرداخت و افزود: از آنجایی که این برنامه به صورت سراسری از تلویزیون پخش می شود تلاش داریم تمام آحاد جامعه به سازمان هلال احمر بپیوندند تا مهربانی را در جامعه ترویج کنیم.
وی اضافه کرد: سفرنامه سلامت و امید از سوی جمعیت هلال احمر به عنوان برنامه معین و کمک‌کننده دولت در حوزه سلامت و در راستای طرح تحول نظام سلامت با هدف ساماندهی، جلب مشارکت‌های خیرین و رفع مشکلات حوزه سلامت در قالب برنامه‌های متنوع برگزار می شود .
مقیمی با بیان اینکه هدف از برگزاری این برنامه‌ها، حساس‌کردن جامعه به مساله سلامت فردی و اجتماعی است افزود: در این راستا، باید با اجرای برنامه‌های جدید و ابتکاری نسبت به شناساندن روش‌های زندگی سالم و بیان اهمیت سلامت و بهداشت و مهم‌تر از آن، پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها اقدام کنیم.
وی بر لزوم ایجاد روحیه نشاط و امید در زندگی مردم تأکید کرد و افزود: یکی از شعارهای دولت، ایجاد امید در مردم است و برگزاری چنین برنامه‌هایی نقش مهمی در تحقق این شعار دارد.
فرماندار اردکان با بیان این‌که زنگ خطر دیابت در استان یزد و شهرستان اردکان مدت‌هاست که به صدا درآمده، خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌های آگاهی‌بخش و هشداردهنده، عزم عمومی را برای مقابله با این بیماری به وجود آوریم.
مقیمی گفت: راه‌اندازی مرکز سلامت و امید در حوزه پیشگیری از بیماری‌های شایع در اردکان به‌ویژه دیابت ضروری است و درنظر داریم این مرکز را با مشارکت تمامی دستگاه‌های مرتبط ایجاد کنیم.
وی در ادامه با تقدیر از ابتکار سازمان هلال‌احمر، از ترویج فرهنگ نیکوکاری و خدمات عام‌المنفعه به‌عنوان یکی از ضروریات در جامعه امروز یاد کرد و گفت: لازم است تمامی دستگاه‌ها در اجرای این برنامه همکاری کنند.
رئیس جمعیت هلال احمر اردکان نیز در این جلسه با بیان اینکه از اهداف سفرنامه سلامت امید ، ترویج فرهنگ سلامت با محوریت پیشگیری و ایجاد نشاط اجتماعی در بین مردم است افزود: برپایی 20 چادر سلامت به منظور ارائه خدمات درمان و سلامت به همراه چندین پزشک عمومی، متخصص و پرستار در قالب کادر درمانی صورت می گیرد.
جواد کمال آبادی در مورد خدمات ارائه شده در این چادرها بیان کرد: ویزیت رایگان، آموزش سلامت روان و مشاوره‌های اجتماعی، مشاوره دارویی، مشاوره روانشناسی، مشاوره بیماری‌های رفتاری، آموزش نکات مرتبط با سلامت سالمندان، آموزش خودمراقبتی ، تغذیه سالم و دیگر موارد بهداشتی از خدمات ارائه شده در سفرنامه سلامت و امید در این شهرستان خواهد بود.
وی گفت: برنامه های سازمان هلال احمر در راستای ایجاد نشاط و امید، سلامت جسمی و روحی است و سازمان داوطلبان هلال احمر به عنوان یک سازمان مردم نهاد و معین دولت محسوب می شود.
برنامه سفر نامه سلامت روز یکشنبه هفته آینده در شهرستان اردکان به روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.
اردکان با 85 هزار نفر جمعیت در60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار