مدير کميته امداد امام خميني (ره) تربت جام:
سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) تربت جام از واگذاري 5 دستگاه تراکتور به مددجويان تحت حمايت این شهرستان به ارزش دو ميليارد و 350 ميليون ريال خبرداد.
کد خبر: ۳۲۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵ 08 November 2016
شيرمحمد شاکربرآبادي در گفتگو با تابناك رضوي با اشاره به توسعه فرصت هاي شغلي مددجويان تحت حمايت کميته امداد امام خمینی(ره) گفت: در همین راستای 5 دستگاه تراکتور به مددجويان تحت حمايت در این شهرستان به ارزش دو ميليارد و 350 ميليون ريال واگذار شد.


10درصد تخفیف با تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت
وی تصريح کرد: بنا بر توافق اين 5 دستگاه تراکتور با ده درصد تخفيف نسبت به قيمت اصلي و مابقي نيز در قالب تسهيلات قرض الحسنه در اختيار خانوارهاي تحت حمايت قرار گرفته است.
وي اضافه کرد: تسهيلاتي که در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار مي‌گيرد از محل اعتبارات بانکي و کميته امداد تأمين شده و مددجويان تسهيلات قرض الحسنه را در اقساط بلند مدت باز پرداخت مي‌کنند.
سرپرست کميته امداد امام خميني (ره) تربت جام با بيان اين که تراکتورها در سه مدل مختلف و با قيمت هاي متفاوت توزيع مي شوند ابرازداشت: به طور ميانگين ارزش هر دستگاه تراکتوري که به مددجويان تحت حمايت کميته امداد واگذار مي‌شود 470 ميليون ريال است.

خودکفایی و استقلال مادی مدد جویان با رونق بخشی به کار کشاورزی
شاکربرآبادی هدف ذاتي اين نهاد را توانمند سازي خانواده هاي تحت پوشش دانست و افزود: اجراي طرح هاي اشتغال مانند واگذاري اين تراکتورها مي تواند نقش موثري در خود کفايي و استقلال مادي خانواده ها داشته باشد.
وي پايدارسازي طرح‌هاي اشتغال روستايي، توسعه و رونق بخشي به طرح‌هاي کشاورزي مددجويان ساکن روستا‌ها و همچنين اسکان خانوار‌ها در روستا و جلوگيري از مهاجرت به شهر‌ها را از اهداف اصلي واگذاري این 5 دستگاه کشاورزی عنوان کرد.

بی سرپرستی 95 درصد مددجويان تحت پوشش
رئيس کميته امداد امام خميني (ره) در بخش دیگر این گفتگو اظهار داشت: بيش از 95 درصد مددجويان تحت پوشش کميته امداد اين شهرستان يتيم و بي سرپرست هستند و تعداد چهار هزار و 300 نفر حامي ايتام مي باشند.
شاکربرآبادي افزود: بيش از 30هزار نفر مددجو تحت پوشش مي باشند که تعداد 12 درصد جمعيت شهرستان مي شود.
وي ادامه داد: تعداد 300 نفر بيمار زمين گير تحت پوشش مي باشد که ماهانه بيش از 400 ميليون ريال هزينه درمان پرداخت مي گردد.
وي اضافه کرد: ماهانه مبلغ 340 ميليون ريال صدقات جمع آوري مي گردد که نسبت به جمعيت شهرستان مبلغ قابل توجهي نيست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار