مردم ابرکوه روز دوشنبه 17 آبان که روز ابرکوه نیز می باشد در آیین با شکوهی خاطره استقبال سالروز ورود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) در سال 195 هجری به این شهرستان را گرامی داشتند.
کد خبر: ۳۲۵۵۸۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۴ 08 November 2016
به گزارش تابناک یزد،همزمان با یکهزار و دویست مین سالروز ورود امام هشتم شیعیان (ع) در سفر مدینه تا مرو وگذر از ابرکوه، کاروانی نمادین با تجهیزات و امکانات آن زمان و نیز جمعی از اصحاب و همراهان امام، بصورت سنتی از میدان امام حسین (ع) حرکت و پس از سیر خیابانها و گذر از بافت قدیم وارد مسجد بیرون محل بیتوته آن امام رئوف شدند.
عاشقان آن حضرت باچاووش خوانی با ورود نمادین شبه کاروان امام رضا (ع)جانانه استقبال باشکوه کردند.
دلبختگان آن حضرت با ذکر صلوات خاصه امام رضا(ع) زمزمه کنان صحنه های به یاد ماندنی خلق نموده و فضای شهر را بار دیگر با ورود این کاروان معطر کردند.
براساس این گزارش دوربین های فیلمبرداری ، عکاسی و تلفن های همراه مردم و همچنین خبرنگاران لحظه به لحظه این مراسم روحانی را به تصویر کشیدند.
دراین آئین دکترمحمدحسین رجبی دوانی مورخ و پژوهشگر تاریخ اسلام با بیان بخشی از تاریخ زندگانی امام رضا (ع)گفت: جا دارد برای معرفی شهر ابرکوه کتابی تدوین شود و افتخارات این شهرستان به گردشگران معرفی شود.
وی گفت: وجود منزلگاه امام رضا (ع) ، سفر مقام معظم رهبری در 15دی ماه 86 به ابرکوه و وجود دانشمندان و علما در قم و تهران اینها سند افتخار ابرکوه هستند .
حجت الاسلام محمد کاظم راشد یزدی نیز هم در این آیین گفت: مردم ابرکوه با برپایی آیین ویژه سالروز ورد امام رضا (ع) به ابرکوه حرکت زیبایی انجام دادند.
این استاد حوزه خاطرنشان کرد: کار فرهنگی شما مردم ابرکوه در این روز یک کار ارزشمند و معنوی است که درتمام شئون شهر تاثیر گذار خواهد بود.
دراین مراسم از کتاب خورشید دهم که توسط رضا ربانی تالیف شده است باحضور جمعی از مسئولان و شرکت کنندگان رونمایی شد.
رضا ربانی نویسنده این کتاب دربخشی از مطالب خود مختصری به زندگانی امام رضا (ع) ، مسیر حرکت آن حضرت از مدینه تا مرو، معرفی آثار تاریخی ابرکوه و برگزاری مراسم 17 آبان درابرکوه را به رشته تحریر درآورده است.
درحاشیه این آیین رابط مکتب الرضا (ع) با آستان قدس رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: برپایه گزارش بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی روز 17 آبان سال 195 هجری شمسی به عنوان تبرک قدوم امام رضا (ع) به ابرکوه اعلام شده و به عنوان روز ابرکوه است.
رضا ربانی اظهارکرد: مردم شهرستان ابرکوه مردم ابرکوه برای سیزدهمین سال در آیین باشکوهی خاطره استقبال سالروز ورود حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به صورت نمادین آن حضرت را گرامی می دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار