رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه مطرح کرد
رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه گفت: در زمینه توسعه دانشگاه‌ها، حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده است، اما با گذشت هشت ماه هنوز اعتباری اختصاص نیافته است.
کد خبر: ۳۲۵۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 07 November 2016
به گزارش خبرگزاری تابناک و به نقل از فارس از کرمانشاه، محمدابراهیم اعلمی آل‌آقا در جلسه شورای اداری استانداری که با حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در سالن جلسات شهدای دولت برگزار شد، اظهار داشت: استان کرمانشاه از بعد از دوران توسعه یافتگی تعداد دانشجو در کشور رتبه 23 را با آمار 100 هزار دانشجو دارد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تصریح کرد: ترکیب دانشجوها در بخش دانشگاه پیام نور شامل 19 درصد، دانشگاه آزاد 35 درصد، علمی کاربردی 16 درصد و سایر آموزهای فنی و حرفه‌ای با درصد کمتری است.

اعلمی آل‌آقا ادامه داد: دانشگاه‌های استان با توجه به نرم کشور در بخش دولتی در زمینه کاردانی، تحصیلات تکمیلی و... نیاز به توسعه یافتگی دارد.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: در سال 93 حدود 45 دانشجوی خارجی و در سال 94 نیز حدود 65 دانشجو پذیرش شدند و در این راستا با کشورهای از جمله فنلاند، سوریه، ترکیه، عراق و... در عرصه‌های آموزشی تعامل داریم.

این مسؤول افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه توسعه یافتگی در آموزش‌های علمی اکنون در عرصه اقتصاد دانش‌بنیان فضای مناسبی داریم که باید از آن در راستای خودکفایی استفاده کنیم و نگاه به دانشگاه را تقویت‌ شده ببینیم.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌های عالی نسبت به بخش‌های صنعت بهر‌ه‌وری بیشتری دارد، افزود: دانشگاه‌های استان با استانداردهای دولتی اداره می‌شوند.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به اینکه چالش‌های بخش آموزش‌های عالی در واقع وجود نگاه خدماتی است، اظهار داشت: در زمینه توسعه دانشگاه‌ها، حدود 8 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات دانشگاه‌ها پیش بینی شده است، اما با گذشت هشت ماه تخصیصی نداشت، در حالی که دانشگاه نیاز به توسعه یافتگی کارگاه‌ها و تهیه تجهیزات دارند و با تخصیص اعتبارات پژوهشی نیاز به رونق در مسیر توسعه آموزش‌های علمی است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار