معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: اطلاعات ۴۷ میلیون ایرانی در سامانه سیب به ثبت رسیده است.
کد خبر: ۳۲۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۳ 05 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، علی‌اکبر سیاری ظهر امروز در همایش تکمیل شبکه مراقبت‌های نوین سلامت در کلانشهرها که در محل فرهنگسرای ترافیک مشهد برگزار شد، اظهار داشت: تکمیل شبکه بهداشتی و درمانی شهری از آرزوهای ما بود که محقق شد و به جز تهران در تمامی کلانشهرها دسترسی به خدمات برای مردم فراهم شده که حفاظت مالی را نیز شامل می‌شود. برای تمام گروه‌های سنی در ایران برنامه خدمت فراهم شده و هیچ کسی نیست که اگر به ما مراجعه کند برای او برنامه نداشته باشیم.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه اجرای برنامه ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر یک اولویت جهانی است، گفت: این طرح را دنبال می‌کنیم و برنامه اجرایی آن در 4 شهرستان به‌صورت پایلوت انجام و به‌زودی در تمام کشور اجرا می‌شود.

سیاری با اشاره به استقرار پرونده سلامت الکترونیک افزود: اطلاعات حدود 47 میلیون نفر در سامانه سیب ثبت شده که اکنون 16 میلیون نفر خدمت می‌گیرند و امید داریم برای همه مردم تشکیل شود.

وی ادامه داد: درصدد هستیم فضای فیزیکی روستا و شهر کامل شود تا واحدهایی که کسری داشتیم اجاره کرده و یا در دست ساخت است که البته اولویت با ساخت است. در این راستا 2400 پروژه در روستا انجام و 2500 پروژه را نیز در دست اقدام شود.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به فراهم‌سازی دسترسی‌ها از طریق کارشناس مراقب سلامت، تغذیه و سلامت روان گفت: نظام ارجاع وقتی کامل می‌شود که پزشک خانواده انجام شود پیش از این پزشک خانواده روستایی داشتیم و در اصفهان و مازندران نیز اجرایی شده بود که اصلاح کردیم.

سیاری با اشاره به اینکه مقدمات پزشک خانواده و نظام ارجاع فراهم شده است، گفت: باید آموزش را گسترش دهیم و سامانه سیب و دیگر سامانه‌های درمان همدیگر را پوشش دهند تا نظام ارجاع را راه‌اندازی کنیم. برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند ابراز حمایت و اراده سیاسی از بالا و حمایت و تقاضای اجتماعی از طرف مردم هستیم تا بخواهند این مسئله حل شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری این اتفاق در ایران افتاده است، گفت: در این راستا سیستم فراهم‌سازی دسترسی‌ها در کلانشهرها مشهد، تبریز، اصفهان، قم و کرج تکمیل شد و امروز به افتتاح رسید.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار