بسته خبری تابناک کهگیلویه وبویراحمد به ارائه خبرهایی در حوزه های مختلف می پردازد. در این بسته خبری به برخی خبرهای بین المللی از جمله:«هیلاری و ترامپ با مشت های گره کرده علیه هم!»،« چین به کپی برداری از جنگنده روسی متهم شد » و ..پرداخته می شود.
کد خبر: ۳۲۲۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۸ 03 November 2016
تحولات در عرصه بین المللی در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که در عرصه رسانه های مختلف مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور سیاست رسانه ای خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند.
بسته ویژه خبری «تابناک کهگیلویه و بویراحمد»، جایی است که مهمترین خبرهای روز دنیا را ‌برای مخاطبان آماده می‌کند.
  سرنوشت دردناک دختران جوان مسیحی در موصل
دبیرکل گردانهای سیدالشهدا عراق طی سخنانی اعلام کرد که گردانهای سیدالشهدا بعد از آزادسازی شهرستان تلعفر در غرب موصل، داعش را در الرقه سوریه تعقیب خواهند کرد.
به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز، وبسایت خبری شفق نیوز گزارش داد: «147 زن و دختر جوان مسیحی هنگام اشغال نینوا توسط گروهک تروریستی داعش اسیر شدند.»
بنا بر این گزارش، داعش این زنان و دختران مسیحی را از موصل مرکز استان نینوا به الرقه منتقل کرده است ولی مسیحی ها دوست ندارند که خبر اسارت زنان و دختران مسیحی توسط داعش و انتقال آنها به الرقه در رسانه ها منتشر شود.
گفتنی است که ابوآلاء الولائی دبیرکل گردانهای سیدالشهدا عراق  طی سخنانی اعلام کرد که گردانهای سیدالشهدا بعد از آزادسازی شهرستان تلعفر در غرب موصل، داعش را در الرقه سوریه تعقیب خواهند کرد.
شهر تلعفر که در سال 2014 به اشغال گروه تروریستی داعش در آمده است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد.
این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش  فرستاده می‌شود.
هیلاری و ترامپ با مشت های گره کرده علیه هم!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری میزان، «بی‌بی‌سی» در گزارشی به تازه‌ترین حملات و اقدامات نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای به در کردن رقیب خود از صحنه و جلب آرای بیشتری از مردم آمریکا پرداخت.
هیلاری کلینتون ضمن قلدر خواندن  رقیب خود درنحوه برخوردش با زنان گفت: دونالد ترامپ تاریخی 30 ساله از رفتار تحقیرآمیز، توهین‌آمیز نسبت به زنان دارد.
دونالد ترامپ نیز ضمن فاسد خواندن هیلاری کلینتون اظهار داشت که هیلاری کلینتون نظام بهداشتی و درمانی آمریکا را برای همیشه نابود خواهد کرد.
نامزد دموکرات ها در جمع هواداران خود در «فلوریدا» که ملکه سابق زیبایی  جهان نیز او را همراهی می کرد با اشاره به رفتار توهین آمیز ترامپ با «آلیشا ماچادو» گفت: در دوران ابتدایی به ما یاد دادند که توهین به افراد دیگر کار درستی نیست.
 سرنوشت دردناک دختران جوان مسیحی در موصل
«آلیشا ماچادو» که دونالد ترامپ او را زمانی «ملکه خوکی» خطاب کرده بود در ادامه سخنان هیلاری افزود: ترامپ فردی ظالم است چون به خاطر حرفهای او مریض شد و سال ها تلاش کرده که اختلالات غذایی‌اش به حالت عادی برگردد.
دونالد ترامپ اما در «ویسکانسین» عمده حملات خود به نامزد دموکرات ها را متوجه قانون بیمه سلامت معروف به لایحه «اوباماکِر» ساخت.
نامزد جمهوری‌خواهان ضمن فاجعه خواندن قانون بیمه سلامت اوباما برای اقشار کم‌درآمد به هواداران خود قول داد که اگر رئیس جمهور شود بیدون تعلل این قانون تبعیض‌آمیز  را لغو یا جایگزین خواهد کرد که منجر به پرداخت حق‌بیمه‌های بالا و خدمات کم شده است.
افسران مصری در راه سوریه برای کمک به بشار اسد
برخی منابع خبری نوشته‌اند ده‌ها افسر مصری جهت کمک به ارتش سوریه و دریافت آموزش‌های ضد تروریستی از نیروهای روسی، وارد بندر «طرطوس» سوریه شده‌اند.
کیهان: برخی منابع خبری نوشته‌اند ده‌ها افسر مصری جهت کمک به ارتش سوریه و دریافت آموزش‌های ضد تروریستی از نیروهای روسی، وارد بندر «طرطوس» سوریه شده‌اند.
 طبق گزارش‌های غیر رسمی برای نخستین بار نیروهای مصری وارد سوریه شده‌اند تا به نیروهای این کشور برای نبرد با تروریست‌های تکفیری بپیوندند. پایگاه «المصدر نیوز» ضمن انتشار گزارش فوق، افزود؛ «منابع متعدد محلی می‌گویند گروهی از افسران مصری روز پنج‌شنبه گذشته در طرطوس به نیروهای روسی پیوسته‌اند. روسیه دو پایگاه در سوریه دارد که یکی از آنها در بندر طرطوس واقع شده است. المصدر نیوز این اقدام مصر را نخستین قدم قاهره برای آشتی با سوریه دانسته است. روابط مصر با آل‌سعود مدتی است شکر آب شده و اختلاف این دو نیز در مسئله سوریه بسیار جدی است.
برخی منابع نیز اعلام کرده‌اند، افسران مصری قصد دارند در سوریه، جنگ‌های چریکی و زیرزمینی آموزش ببینند.«محمد مرسی» رئیس جمهور برکنار شده مصر، در سال 2012 با دولت سوریه همه مناسبات را قطع کرده بود.
دولت مصر با این اقدام جدید خود، پیامی واضح و روشن برای رژیم آل سعود به عنوان پدرخوانده گروه‌های سلفی و تکفیری فرستاد و به او فهماند که نمی‌تواند قاهره را در اردوگاه خود داشته باشد.
طی ماه‌ها و سال‌های گذشته دولت و ارتش مصر سرگرم نبرد با گروه تروریستی موسوم به «انصار بیت‌المقدس» در صحرای سینا هستند. این گروه با داعش اعلام همبستگی کرده است. انصار بیت‌المقدس شاخه گروه تروریستی «القاعده» عراق است. القاعده عراق توسط «ابومصعب الزرقاوی» در سال‌های اشغال این کشور، ایجاد شده بود.
چین به کپی برداری از جنگنده روسی متهم شد
پس از رونمایی از جنگنده چینی J-20 به عنوان نسل پنجم، پکن به کپی برداری از جنگنده فوق پیشرفته روسی میگ متهم شد.
به گزارش ایرنا، وجود شباهت های ظاهری و مشخصات هواپیمای رادار گریز جی-20 چین با جنگنده نسل پنجم میگ 1.44 روسیه سبب طرح این اتهام شده است.
جنگنده نسل پنجم میگ 1.44 اوایل دهه 90 میلادی برای رقابت با جنگنده اف-22 آمریکا در شرکت هواپیماسازی میگ روسیه ساخته و برای پرواز آماده شد، اما در پی لابی های شرکت های رقیب با وجود توانمندی های بالا، پرونده ساخت پرشمار آن بسته شد.
براساس گزارش ها، پس از این مرحله نیز شرکت هواپیماسازی سوخو با استفاده از فناوری و طراحی میگ 1.44، جنگنده نسل پنجم تی-50 یا پک فا را ساخت که سال 2010 به پرواز درآمد و در زمان حاضر نیز حدود 10 فروند آن ساخته شده است.
روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس در پایگاه اینترنتی خود به نقل از سرگئی کوروتکوف مدیرعامل شرکت میگ نوشت: طرح جنگنده 1.44 فرصت جهش بزرگ در صنعت هواپیمایی نظامی روسیه و تولید جنگنده های نسل پنجم را فراهم کرد.
رسانه روسی نوشته است: از نشانه ها چنین بر می آید که این جهش فقط در صنایع هواپیمای نظامی روسیه نبوده و چین نیز از آن بهره می برد.
بنا به این گزارش، مهندسان چین بهترین فناوری های میگ 1.44 را در جنگنده جی-20 خود بکار بردند. همچنین طراحان نظامی این کشور از مدت ها پیش به دزد فناوری ها معروف شده اند و به تازگی نشریه آمریکایی نشنال اینترست نیز نوشت چین با استفاده از جاسوسی صنعتی به موفقیت های چشمگیر نظامی دست یافته است.
ماسکوفسکی کامسامولتس نوشت: طراحان و مهندسان چینی فناوری های نظامی را از روسیه و ایالات متحده آمریکا کپی می کنند.
چین روز سه شنبه در جریان آغاز یازدهمین نمایشگاه بین المللی هوافضا در شهر «جوهای» جنگنده رادارگریز و مافوق صوت «جی 20» خود را رونمایی کرد.
جلوگیری از کپی برداری تسلیحاتی همیشه برای سازندگان جنگ افزارها از جمله روسیه اهمیت فراوان دارد، زیرا تسلیحات ساخت دوم با قیمتی پایین تر از نوع اصلی عرضه می شود و می تواند جایگاه آنها را در این بازار در خطر قرار دهد.
براساس گزارش ها، این موضوع همچنین سبب شده روسیه در سال های اخیر از صدور جنگنده های چند منظوره سوخو-35 به چین خودداری کند.
روزنامه پرشمارگان کامرسانت چاپ مسکو چندی پیش در این ارتباط نوشت، قرار بود روسیه 48 فروند از این جنگنده پیشرفته را به ارزش چهار میلیارد دلار به چین بفروشد.
روزنامه روسی در ادامه با اشاره به اقدام مسکو در لغو این قرارداد نوشت، نگرانی های مسکو پس از آن آغاز شد که پکن با کپی هواپیماهای سوخو 27 و 30 و همچنین میگ 29 روسی، جنگنده های چینی J-10 و J-11 و FC-1 را با نام خود روانه بازار کرد.
رسانه های روسی با نگاه ویژه به معامله لغو شده جنگنده سوخو 35 بین روسیه و چین نوشتند که این کشور بر خرید تعداد محدودی پافشاری داشت، اما روس ها با درک خطر کپی برداری از آن، معامله را فسخ کردند.
بر اساس اطلاعات رسانه های خبری روسیه، چین پنج دهه پیش کپی برداری از جنگ افزارهای ساخت شوروی و همچنین تسلیحاتی را که از برخی کشورهای دیگر دریافت کرده بود، آغاز کرد.
پکن حتی پس از تیرگی روابط با مسکو در دوره نیکیتا خروشچف ( 1964- 1953) نیز به تولید انواع تسلیحات مشابه ساخت شوروی پرداخت و در حالیکه در دوره جنگ سرد دو ابر قدرت متکی به دیدگاه سیاسی کشورها و گروههای مسلح سلاح به آنها می فروختند، چین محدودیتی در این زمینه قائل نبود.
از سوی دیگر، اوایل سال جاری میلادی نیز که یک بار هواپیمای جی 20 به صورت آزمایشی به پرواز در آمد، برخی منابع نظامی در منطقه بالکان اعلام کردند که فناوری به کار گرفته شده در این جنگنده چینی ممکن است از یک هواپیمای آمریکایی که در جریان جنگ کوزوو ساقط شد، نمونه برداری شده باشد.
فردی که از او به عنوان دریاسالار داوور دومازت لوسو رئیس ستاد مشترک ارتش کرواسی در زمان جنگ کوزوو نام برده شده، مدعی شده بود، سال 1999 عوامل چین بخش هایی از یک جت اف-117 را با خود بردند که هنگام عملیات ناتو علیه نیروهای صرب با شلیک پدافند هوایی صرب ها ساقط شد.
البغدادی خطاب به داعشی ها:آماده حمله به ترکیه شوید
به گزارش سرویس بین‌الملل جام نیـوز به نقل از شبکه خبری الجزیره، ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش با انتشار یک پیام صوتی، از اعضای این گروه خواست بی‌توجه به قدرت نیروهای طرف مقابل، به نبرد ادامه دهند.
بنا بر این گزارش، ابوبکر بغدادی در این پیام صوتی ضمن تأکید بر پیروزی داعش در جنگ موصل، از همه نیروهایش خواست تا با همه توان مقابل ارتش عراق بایستند.
البغدادی همچنین خطاب به اهل سنت عراق گفت که تنها پناهگاه آنها دولت اسلامی داعش است.  بغدادی رهبران سنی عراق را «خائن» خواند، ترکیه را «مرتد» دانست و ازمردم عربستان خواست به نیروهای امنیتی کشورشان حمله کنند.
سرکرده داعش در این پیام صوتی از نیروهایش خواست که حمام خون در موصل به راه اندازند و دنیا را بر سر کافران حمله کننده به موصل خراب کنند و از همه آنها خواست تا آماده حمله نظامی به ترکیه شوند.
وی گفت اعضای داعش در ولایت‌های دوردست «ستون‌های» داعش هستند. او همچنین از اعضای داعش خواست به طور کامل، از دستورات امرای مناطق پیروی کنند.
بغدادی از «پیروانش» خواست که اگر نمی‌توانند به سوریه و عراق بروند، راهی لیبی شوند و در آن منطقه به داعش کمک کنند.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار