کد خبر: ۳۲۲۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷ 03 November 2016

به گزارش تابناک یزد،رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی تاکید کرد: طبق بررسی های به عمل آمده خیلی از بنگاه های صنعتی باید تغییر تکنولوژی دهند در غیر این صورت تبدیل به انبار می شوند.

علی یزدانی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان شمالی در بجنورد، اظهار کرد: تا امروز  ۷۱۹۱ بنگاه تولیدی کوچک و متوسط در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و با بانک قرار داد منعقد کرده اند که تاکنون به ۶۹۶۱ بنگاه تسهیلات در قالب طرح بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت شده است.

وی ادامه داد: نقدینگی ۶۰ درصد مشکلات واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در کشور است که بعد از آن صاحبان صنایع کشور با مشکلاتی همچون فرسودگی ماشین آلات و ... دست و پنجه نرم می کنند.

یزدانی با اشاره به اینکه عدم توجه به آموزش و پژوهش یکی از عارضه های بنگاه های کوچک و متوسط در کشور است، اظهار کرد: ارتقای رقابت پذیری این بنگاه ها یکی از برنامه هایی بود که این سازمان برای ایجاد طرح خوشه های صنعتی، کنسرسیوم صادرات و آموزش شاغلان در بنگاه ها اجرایی کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد پروانه های صادر شده برای ایجاد واحدهای صنعتی ۸۸ هزار فقره با میزان اشتغال زایی دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بوده است، توضیح داد: از این میزان ۸۴ هزار و ۵۰۰ پروانه متعلق به بنگاه های کوچک و متوسط بوده است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ۱۲ درصد بنگاه های بزرگ و ۱۲ درصد بنگاه های کوچک و متوسط تا پایان سال گذشته تعطیل بوده‌اند.

وی تاکید کرد: طبق بررسی های به عمل آمده خیلی از بنگاه های صنعتی باید تغییر تکنولوژی دهند در غیر این صورت تبدیل به انبار می شوند.

یزدانی بیان کرد: حدود ۶۸۰۰ واحد صنعتی در داخل شهرک های صنعتی راکد شده‌اند که برای نیمی از آن ها امکان احیاء و بازگشت به خط تولید وجود ندارد.

وی افزود: وزیر نیز در خصوص این صنایع دستور داده که پروانه تولید این صنایع لغو شود.

رئیس سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی به مسئله برجام اشاره کرد و گفت: بعد از برجام فقط در حوزه صنعت، معدن و تجارت بیش از ۸۰ تفاهم نامه که ۶۰ فقره از آن منجر به قرار داد شده است انجام شد که از این تعداد ۳۰ فقره اجرایی شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار