معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: سه موکب به نام مبارک امام رضا(ع) در پایانه مرزی مهران، مسیر نجف به کربلا عمود 285 و در مجاورت حرم امام حسین(ع) در شهر کربلای معلی به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد.
کد خبر: ۳۲۲۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹ 02 November 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید خلیل منبتی در جلسه شورای معاونان و مشاوران آستان قدس رضوی گفت: موکب بزرگ الامام رضا(ع) در مسیر نجف به کربلای معلا و در زمینی به مساحت 40 هزار مترمربع وقف آستان مقدس رضوی شده که با 8 هزار مترمربع بنای ایجادشده، امکان اسکان و پذیرایی از 5 هزار نفر را دارد.

وی اظهار کرد: در پایانه مرزی مهران نیز 2 آشپزخانه مرکزی احداث‌شده که هنگام بازگشت زائران از زیارت اربعین ظرفیت پذیرایی از 150 هزار زائر امام حسین(ع) را خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در کربلای معلا نیز در مجاورت حرم مطهر امام حسین(ع) موکبی به نام امام رضا(ع) راه‌اندازی شده که با محوریت خادمان بارگاه منور رضوی روزانه از ٣٠ تا ٤٥ هزار نفر در طول شبانه‌روز پذیرایی می‌کند و تا 2 روز پس از اربعین حسینی برپاست.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: سه موکب به نام مبارک امام رضا(ع) در پایانه مرزی مهران، مسیر نجف به کربلا عمود 285 و در مجاورت حرم امام حسین(ع) در شهر کربلای معلا به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در راستای افزایش سطح کمی و کیفی خدمات به زائران پیاده امام رضا(ع) و هیئت‌های مذهبی که از سراسر کشور به مشهد مقدس مشرف می‌شوند، گفت: با همکاری خادمان آستان قدس رضوی در سال جاری 41 ایستگاه برون‌شهری و 41 ایستگاه درون‌شهری به ارائه خدمات می‌پردازند.

وی گفت: در ایستگاه‌های برون‌شهری روزانه 19 هزار و 900 وعده صبحانه، 19 هزار و 739  وعده ناهار، 19 هزار و 350 وعده شام و 20 هزار میان وعده در بین زائران پیاده توزیع می‌شود.

منبتی بیان کرد: در این ایستگاه‌ها قابلیت اسکان حداکثر 21 هزار و 200 نفر از زائران عزیز را فراهم آورده‌ایم.

وی افزود: در داخل شهر مقدس مشهد نیز با مشارکت خادمان و خدمتگزاران بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی، روزانه 27 هزار وعده صبحانه، 36 هزار وعده ناهار، 27 هزار و 100 وعده شام و 54 هزار و 400 و میان وعده بین زائران پیاده امام رضا(ع)توزیع می‌شود.

منبتی تصریح کرد: در ایستگاه‌های درون‌شهری آستان قدس رضوی امکان اسکان 23 هزار و 900 زائر عزیز فراهم‌شده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: در تمامی ایستگاه‌های درون‌شهری و برون‌شهری این نهاد معنوی، خدمات 24 ساعته پزشکی و پرستاری به زائران ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: برای استقبال و پذیرایی از هیئت‌های مذهبی نیز برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته و امکان برگزاری مراسم عزاداری و پذیرایی با غذای متبرک برای آنان وجود خواهد داشت.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار