معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان از توجه ویژه به ساماندهی حاشیه‌نشینی و برطرف کردن مشکلات فاقدین شناسنامه و کودکان بازمانده از تحصیل در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ 01 November 2016
نشست خبری اصحاب رسانه با مسؤولان به‌ویژه معاون سیاسی- اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان در این نشست گفت: وزیر کشور در سفر اخیری که به این استان داشت از مرزها و وضعیت امنیتی منطقه بازدید کرد.

علی‌اصغر جمشیدنژاد افزود: در سفر آنها در زمینه موضوعات مختلف از جمله مقابله با ریزگردها، مقابله با مواد مخدر و ساماندهی حاشیه‌نشینی مصوبات خوبی در نظر گرفته شد.

وی گفت: در بحث حاشیه‌نشینی سال گذشته میزان اعتبارات بسیار کم بود و امسال مقرر شد این رقم افزایش یابد اما با توجه به مشکلاتی که این منطقه دارد انتظار داریم سیستان و بلوچستان به‌صورت ویژه در تخصیص اعتبارات ساماندهی حاشیه‌نشینی اندیشیده شود.

این مسوول ادامه داد: 19هزار و 954 نفر از فاقدین شناسنامه با همکاری و تلاش شورای تأمین، فرمانداران شهرستان‌ها و ثبت احوال طی دو سال اخیر صاحب شناسنامه شده‌اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در خصوص آموزش کودکان بازمانده از تحصیل سند عدالت آموزشی با تلاش اعضای شورای آموزش و پرورش و توجه ویژه استاندار تنظیم شده و فعالیت‌های قابل توجهی در حال انجام است.

اختصاص یک هزار و 600 نفر ردیف استخدامی آزاد جدید به سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه به تشریح مهم‌ترین اقدامات و دستاوردهای آموزش و پرورش این استان پرداخت و اظهار کرد: تدوین و اجرای پروژه عدالت آموزشی ذیل برنامه توسعه و جذب 96 هزار و 236 کودک بازمانده از تحصیل، جذب 50 هزار نوآموز پیش‌دبستانی و رشد حدود پنج برابری جذب نوآموزان و ساخت و تکمیل 10 مرکز رفاهی فرهنگیان از جمله این اقدامات است.

علیرضا نخعی افزود: یک هزار و 600 نفر ردیف استخدامی آزاد جدید طی سال‌های اخیر به این استان اختصاص یافته که 400 نفر جذب شده و 1200 نفر در حال جذب هستند.

وی گفت: طی دو سال گذشته 762 مدرسه در استان راه‌اندازی شده که سهم به‌سزایی در تامین فضاهای آموزشی داشته است.

جمشید اردونی معاون توسعه ومدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پاسخ به اینکه اداره‌کل بهزیستی استان اعلام کرده است به دلیل نبود پزشک حتی یک مرکز ژنتیک غربالگری در استان وجود ندارد، برای تامین پزشک این مراکز چه اقداماتی مد نظر دارید؟ در بحث سلامت از هیچ همکاری دریغ نخواهیم کرد و با تمام ارگان‌ها همکاری کرده و امکانات خود را در اختیارشان قرار خواهیم داد.

در این نشست خبرنگاران از مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، معاون دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، مدیرکل‌ امور اجتماعی استانداری نیز سؤالات خود را پرسیدند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار