شهردار اردکان از شهروندان خواست با نریختن زباله در سطح شهر، اردکان را به پاک ترین و بهداشتی ترین شهر استان یزد تبدیل کنند.
کد خبر: ۳۲۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳ 07 May 2015
به گزارش تابناک یزد، بهروز شهابی زاد از شهروندان خواست شهر را متعلق به خود بدانند و طراوت و شادابی اردکان را تنها به اقدامات شهری شهرداری منوط ندانند .

وی رها کردن زباله در معابر و جوی ها توسط افراد را عادتی ناپسند قلمداد کرد و از مردم خواست زحمات شبانه روزی رفتگران را نادیده نگیرند و چهره شهر را نازیبا نکنند.

وی اظهار کرد: همگی ما موظف هستیم در قبال کاهش این رفتار تلاش کنیم همچنین فرهنگ سازی، اجرای قوانین و آموزش شهروندی در کاهش این معضل اجتماعی می تواند موثر می باشد، مسوولان فرهنگی شهرداری و رسانه ها نیز تأثیر بسزایی در فرهنگ سازی صحیح دارند.

شهابی زاد گفت: باید تمام رانندگان موظف شوند در داخل خودروهایشان ظرف زباله بگذارند و زباله های تولیدی را در آن بریزند.

شهردار اردکان افزود: ریختن زباله در معابر و خیابان ها، سبب آلودگی محیط زیست و به وجود آمدن مشکلاتی برای افراد و ساکنان آن منطقه می گردد زیرا این عمل به ضرر ما و جامعه است ودر نتیجه دست یافتن به شهری پاکیزه مستلزم همکاری شهروندان با شهرداری و رعایت مسائل بهداشتی می باشد.

وی در ادامه هزینه جمع آوری زباله و رفت و روب را ماهیانه 100میلیون تومان و سالیانه یک میلیارد و 200میلیون تومان عنوان و افزود: هزینه جمع آوری نخاله ها و زباله های حاشیه ای در شهر اردکان ماهیانه 10میلیون تومان و سالیانه 120میلیون تومان می باشد.

شهردار اردکان گفت : مسلما با نریختن زباله توسط همشهریان این هزینه در جهت عمران و آبادانی شهر صرف خواهد شد.

شهابی زاد در ادامه زباله را به طلای کثیف مشهور دانست و بر تفکیک زباله از مبدا تاکید کرد و افزود: باید فرهنگ سازی لازم میان شهروندان از سوی نهادهای مربوطه صورت گیرد تا بتوان در بازیافت پسماند ها درآینده موفق عمل کرد.

مسوول واحد خدمات شهری شهرداری اردکان نیزبا بیان اینکه تعداد 63 نفر پرسنل و 7 دستگاه خودروی مخصوص جمع آوری پسماند در سطح شهر مشغول به فعالیت می باشند افزود: رفت و روب خیابان ها به 4 قسمت درجه 1 تا درجه 4 تقسیم شده که خیابان درجه 1 هر روزه، خیابان درجه 2 هفته ای سه مرتبه، خیابان درجه 3 هفته ای دو مرتبه،خیابان درجه 4 هفته ای یک مرتبه جارو می شود و هر محله سالیانه سه مرتبه جارو میشود و انشاالله سعی داریم تا پایان قرار داد فعلی پیمانکار جمع آوری زباله و محل پسماندها کلیه محلات تا پایان شهریور ماه سال جاری 2 مرتبه دیگر نیز نظافت شود.

مهدی محمودزاده ادامه داد: طبق مطالعات طرح جامع پسماند شهر اردکان، سرانه پسماند هر اردکانی حدود 600 گرم در شبانه روز می باشد که با توجه به جمعیت شهر روزانه حدود 40 تن پسماند در شهر تولید می شود که این میزان پسماند توسط 7 دستگاه خودرو مخصوص و 21 نفر پرسنل از سطح شهر جمع آوری و به سایت دفن پسماندها منتقل و دفع می گردد.

راهکارهای زیادی از سوی مسوولان شهرداری برای بهبود این وضعیت در شهرها به کار گرفته شده است مانند گذاشتن تابلوهای در مناطق مختلف شهر با مضمون شهر ما خانه ما، لطفا اشغال نریزید، نظافت نشانه ایمان است، ولی این موضوع آنقدر برای مردم عادی شده که باز هم با دیدن این تابلوها کمتر پیش می آید که شاهد ریختن آشغال ها در سطل های زباله باشیم.

ما باید نریختن زباله را به یک فرهنگ تبدیل کنیم که این نیازمند تلاش بسیار از سوی مسوولان و همکاری بسیار از سوی مردم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار