مدیرکل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت:30 درصد مدارس این استان فرسوده شده اند که نیاز به بازسازی و نوسازی دارند.
کد خبر: ۳۲۰۸۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۸ 31 October 2016
احمد ناصری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در استان اردبیل بیش از 2 هزار مدرسه وجود دارد که از این میزان 30 درصد آنها فرسوده شده که در صورت اختصاص اعتبار عملیات بازسازی و نوسازی آنها اجرایی می شود.
 
وی افزود: برای بازسازی و نوسازی مدارس فرسوده سالانه مبالغی اختصاص یافته که همسو با نیاز نبوده و لازم است با اختصاص اعتبار بیشتر عملیات نوسازی این مدارس شتاب بگیرد.
 
وی با اشاره به کیفیت فضای آموزشی مدارس استان اردبیل افزود: برای کیفی کردن فضاهای آموزشی در 12 هزار کلاس درس سازماندهی لازم انجام شده و در حال حاضر کمبود فضای آموزشی در هیچ یک از نقاط استان مشاهده نمی شود.
 
وی ادامه داد: البته نوبت بعد از ظهر در 30 درصد مدارس استان دایر شد که فوق العاده به جبران کمبود فضای آموزشی کمک کرده است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه کیفیت آموزش در نوبت صبح مطلوب است افزود: برگزاری نوبت دوم در برخی مدارس بدلیل محدودیت فضا صورت گرفته که تلاش می شود با افزایش کلاس های درس این مشکل هم در مدارس برطرف شود .
 
وی اضافه کرد: محدودیت فضای آموزشی بیشتر در اردبیل ، مشگین شهر ،پارس آباد و رضی وجود دارد که برای جبران آن نوبت دوم برای این مدارس دایر شده و امسال هم برنامه ریزی شده تا با کمک خیرین مدرسه ساز این محدودیت ها مرتفع شود .
 
ناصری از اجرای 154 طرح آموزشی در استان اردبیل خبر داد و گفت:از 154 مدرسه در دست اجرا 32 مدرسه با هزینه 230 میلیارد ریال که به همت مجمع خیرین مدرسه ساز و اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده بود افتتاح شد که با افتتاح آن 214 کلاس درس به مجموع کلاس های این استان اضافه شد .
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ساخت مدارس در شهرک های مسکن مهر افزود: در محدوده 50 هزار واحد مسکونی مهر ساخت و ساز مدارس بصورت مطلوب انجام نشده است که جا دارد نسبت به همگام سازی آن اقدام شود .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار