با کسب دومین مدال طلای جهانی
امیر مهدی زاده کاراته کای ارزشمند استان قم با کسب دومین مدال طلای جهانی خود، به عنوان تنها کاراته کای ایران که موفق به کسب دو مدال طلای جهان شده برای همیشه نام خود را در تاریخ کاراته ایران به ثبت رساند.
کد خبر: ۳۲۰۱۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۰۴ 30 October 2016
به گزارش تابناک قم، شب گذشته و در چهارمین روز از بیست و سومین دوره رقابتهای کاراته قهرمانی جهان که در شهر لینز اتریش جریان دارد، در فینال وزن 60 کیلوگرم مردان، امیر مهدی زاده ملی پوش قمی کشورمان به مصاف کاراته کای هلندی رفت و با نتیجه 9 بر یک حریفش را شکست داد و با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد.

این دومین طلای کاروان کاراته ایران در مسابقات قهرمانی جهان بود که به نام مهدی زاده ثبت شد.

کاراته‌کای پرتوان استان قم پیش از این مدال طلای رقابت‌های جهانی سال 2012 در شهر پاریس فرانسه و مدال برنز سال 2014 در شهر برمن آلمان را به نام خود ثبت کرده بود، با کسب این مدال طلا، به عنوان تنها کاراته کای ایران که موفق به کسب دو مدال طلای جهان شده برای همیشه نام خود را در تاریخ کاراته ایران به
ثبت رساند.

مهدی زاده در این مسابقات، بعد از استراحت در دور نخست، در دور دوم با برتری قاطع هفت بر صفر برابر مارکو روکاوینا از کرواسی رقابتهای خود را آغاز کرد.

وی در مرحله سوم برابر گو جویئونگ از کشور کره جنوبی صف آرایی کرد و در حالی که کاراته کای کره ای رقیبی از آفریقای جنوبی را مغلوب کرده و به دیدار این مرحله رسیده بود، با شکست چهار بر صفر برابر مهدی زاده شانس کسب مدال را از دست داد.

مهدی زاده در دور چهارم به مصاف نماینده ایتالیا رفت و توانست لوکا مارسکا را نیز با نتیجه قاطع 9 بر سه از پیشرو بر داشته و علاوه بر حفظ اقتدار خود در راه کسب مدال طلا، راهی مرحله پنجم پیکارهای مسابقات جهانی 2016 شود.

ملی پوش کاراته استان قم در مرحله پنجم پیکارهای وزن منهای 60 کیلوگرم برابر احمد محمد فهد از کشور اردن به میدان رفت و چهار بر صفر حریف را شکست داد تا در مرحله ششم برابر آگودجیل سوفیان از کشور فرانسه قرار بگیرد و وی را نیز دو بر صفر مغلوب کرده و راهی فینال شود.

با توجه به اینکه داگالس سانتوس رقیب مطرح برزیلی و حریف امیر مهدی زاده در فینال مسابقات جهانی سال 2012 پاریس در مرحله سوم رقابتها از گردونه مسابقات
2016 اتریش کنار رفته بود، مهدی زاده در مسابقه نهایی وزن منهای 60 کیلوگرم مقابل حریفی از هلند به میدان رفت.

دیدار فینال وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته قهرمانی جهان در شرایطی بین جفری برنز از هلند و امیر مهدی زاده برگزار شد که کاراته کای هلندی دارای رنکینگ سوم
جهان و مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان 2014 برمن آلمان، مدال نقره مسابقات لیگ جهانی کاراته وان پاریس فرانسه 2015، مدال طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته وان هلند 2015 ،مدال طلای مسابقات لیگ جهانی کاراته وان هلند 2016 و مدال برنز مسابقات کاراته وان اتریش 2016 و در مسیر راه یابی به دیدار نهایی رقبایی از کشورهای اسپانیا، تونس، اوکراین، ماکائو و آذربایجان را مغلوب کرده بود.

دیدار فینال وزن منهای 60 کیلوگرم کاراته قهرمانی جهان بعد از چند ساعت تاخیر از ساعت 20 دیشب آغاز شد. اولین امتیاز این مسابقه را کاراته کای هلندی بدست آورد، اما در ادامه امیر مهدی زاده ستاره کاراته ایران با اقتدار کامل 9 امتیاز کسب کرد و با شایستگی دومین مدال طلای جهانی خود را بر گردن آویخت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار