بررسی چالش‌های دانشگاه‌های نسل سوم؛
کرمانشاه- همایش روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب و جنوب غرب کشور در کرمانشاه آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۳۱۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 29 October 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، همایش آموزشی روسای مراکز رشد فناوری سلامت دانشگاه‌های علوم پزشکی غرب و جنوب غرب کشور امروز شنبه به میزبانی کرمانشاه آغاز بکار کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این همایش با شرکت روسای مراکز رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی منطقه غرب و جنوب غرب کشور از استان‌های خوزستان، لرستان، کردستان، همدان، ایلام و کرمانشاه در حال برگزاری است.

محمود امیری افزود: همچنین در این همایش مسئولان بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش و مسئول بسته دانشگاه نسل سوم استان‌های منطقه غرب شامل همدان، ایلام، کردستان و کرمانشاه حضور دارند.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را هم افزایی در راستای تعامل مراکز رشد با یکدیگر در جهت تجاری سازی محصولات و کمک مراکز رشد به یکدیگر برای صادرات محصولات دانش بنیان است.

امیری بیان کرد: بررسی ضرورت‌ها و چالش‌های دانشگاه‌های نسل سوم و اینکه مراکز رشد سلامت و فناوری چطور در حرکت دانشگاه‌ها به سمت نسل سوم نقش داشته باشند.

*فعالیت اولین دوره مدرسه کسب و کار در کرماشاه

وی با اشاره به حضور مسئولان بسته دانشگاه‌های نسل سوم در این گردهمایی گفت: هدف این است که خروجی ملموسی داشته باشیم و با برنامه ریزی درست، دانشگاه‌ها را به سمت کارآفرینی، تولید ثروت و مشاوره‌های حقوقی و اقتصادی برجسته کنیم.

امیری آموزش، پژوهش و فناوری را سه مولفه لازم برای دانشگاه‌های نسل سوم دانست و افزود: باید همگرای میان این سه مقوله وجود داشته باشد تا به سمت نسل سوم حرکت کنیم.

وی با اشاره به فعالیت ۹ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بزودی تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این دو رقمی خواهد داشت.

مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: در حال حاضر صادرات محصولات دانش بنیان از استان را نداریم اما تلاش می‌کنیم که این مهم محقق شود.

وی بیان کرد: در این همایش سامانه صدف «صنعت، دانشگاه، فناوری سلامت» را به استان‌های مدعو معرفی خواهیم کرد و همزمان با این برنامه اولین دوره مدرسه کسب وکار در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کلید خورد که با حضور استان‌ها در حال برگزاری است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار