شهردار مشهد با بيان اين مطلب كه استکبار جهانی سیاست سرزمین سوخته را در کشورهای اسلامی عملیاتی کرده است، گفت: استکبار در دکترین دفاعی‌اش اختلاف بین امت اسلامی را هدف قرار داده است.
کد خبر: ۳۱۸۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 27 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، سيد صولت مرتضوي در افتتاحیه چهارمين اجلاس بين المللي مدل سازمان همكاري اسلامي كه در تالار شهر مشهد برگزار شد، بيان كرد: نمای استقبال از برنامه‌های کلانشهر مشهد در سال ۲۰۱۷ با برگزاری این اجلاس در مشهد طنین‌انداز شده که یادآور اقتصاد، فرهنگ و کارآفرینی اسلامی است.
وي با اشاره به ناامني برخي كشورهاي اسلامي، عنوان كرد: اکنون که شما جوانان اینجا ماوا گزیدید، جمعی از هم‌کیشان ما در بلاد اسلامی صبح و شامشان را با گلوله و انفجار سپری می‌کنند.
مرتضوي اين ناامني‌ها را صدمه‌اي بر پيكر اسلام و مسلمين دانست و افزود: اين مسئله طراحي صهيونيسم، آمريكا و هم‌پيمانان آن‌ها براي مسلمانان است.
شهردار مشهد با بيان اين مطلب كه استكبار جهاني در حال عملياتي كردن سياست سرزمين سوخته را در كشورهاي اسلامي است، گفت: در دكترين دفاعي استكبار جهاني، اختلاف بين مسلمين هدف قرار گرفته شده است.
وي افزود: اکنون خاک برخی کشورهای مسلمان جولانگاه دشمن شده و ذخایر برخی کشورهای مسلمان دیگر مورد هجمه قرار گرفته است.
مرتضوي با تأكيد بر اينكه پديده براي نابودي تمام جهان اسلام طراحي شده و هدف آن فقط عراق و سوريه و يمن نيست، خاطرنشان كرد: ساده‌اندیشی است فکر کنیم جریان تکفیری تنها سر ناسازگاری با مردم سوریه و عراق دارد بلکه سینه همه مسلمین را نشانه رفته است و در صورت توفیق گام بعدی آنان ترکیه ایران و سایر بلاد اسلامی است و صد البته این آرزو را به گور خواهند برد.
شهردار مشهد با اشاره به حديث ثقلين، گفت: نسخه شفابخشي كه مي‌تواند امت اسلامي را از اين مشكلات نجات دهد تمسك به ثقل كبير و اكبر است، لذا قرآن كريم مانع از هم‌گسيختگي كشورهاي اسلامي است.

مرتضوی در پايان تأكيد كرد: به نظر می‌رسد همه مسلمانان باید تن به نظر اکثریت دهند و از مدل انتخابات آزاد بهره جویند. امید است با عمل به این شیوه، راهبردی در تحقق آرمان‌های اسلامی و جامعه مدنی ایجاد شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار