در بازدید فرمانده مرزبانی کشور از مرزهای مشترک استان با افغانستان انجام شد؛
فرمانده مرزبانی کشور در بازدید از مرزهای مشترک استان با افغانستان در شرق کشور گفت: هنگ های مرزی استان خراسان رضوی برای اولین بار به سیستم های پایش هوایی و خودروهای زرهی مجهز خواهند شد.
کد خبر: ۳۱۸۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۱ 27 October 2016
سردار سرتیپ قاسم رضایی در گفتگو با تابناک رضوی، با اشاره به تجهیز سیستم های پایش هوایی و خودروهای زرهی هنگ های مرزی استان خراسان افزود:835  کیلومتر از مرزهای استان خراسان رضوی با وجود سه هنگ مرزی به همت و تلاش شبانه روزی مرزبانان تحت نظر و کنترل کامل قرار دارد.

هر جنبنده ای تحت نظر مرزبانان غیور کشور
 این مقام نظامی با اشاره به بازدید کامل از مرزهای شرقی کشور خروجی این ماموریت کاری را مثبت ارزیابی کرد و اظهارداشت: نیروهای مرزبانی با اشراف اطلاعاتی از آمادگی لازم و مطلوبی برخوردار هستند و هر جنبنده ای تحت نظر مرزبانان غیور کشور است.
وی اذعان کرد: با وجود زیر ساخت های لازم در هنگ های سه گانه مرزی الحمدلله شاهد امنیت کامل در کل منطقه هستیم و هنگ مرزی تایباد از امکانات فنی، تحریکی و اپتیکی مناسبی برخوردار است که ساختار آن ارتقا خواهد یافت .
وی خاطر نشان کرد: مرزبانان با برخورداری از ابزار الکترونیکی لازم به هرگونه شیء مشکوکی می توانند نگاه تخصصی داشته باشند.
 
حساسیت مرزبانان افغان در کنترل تریلرهای ترانزیتی
فرمانده مرزبانی کشور با بیان این که بخشی از کشفیات مرزی توسط ماشین های ترانزیتی انجام می شود افزود: نیروهای مرزبانی با برخورداری از تخصص و امکاناتی که دارند باید جاسازی های خیلی پیچیده تریلی های ترانزیتی قاچاقچیان مواد مخدر و افیونی در مبداء و هنگام ورود کنترل کشف و ضبط شود.
این مقام مسئول گفت: مرزبانان افغان در کنترل ترددهای غیر مجاز و مواد مخدر در مرزها کارهای خوبی داشته اند و انتظارداریم که مرزبانی افغانستان در کنترل تریلرهای ترانزیت هم حساسیت لازم را داشته باشد.
رضایی در این ماموریت علاوه بر بازدید ازمرزها و آشنایی با توان رزمی و مهندسی مرزبانان، از جدید ترین کشفیات انواع موادمخدر، وسایل ارتباطی قاچاقچیان و انواع سلاح های جنگی نیز بازدید کرد.

کشوری که تفکر ولایی دارد آسیب پذیر نیست
فرمانده مرزبانی کشور در ادامه بازدید از مرزهای مشترک ایران و افغانستان در شرق کشور با سفر به مرکز بخش محروم و مرزی پایین جام شهرستان تربت جام با تشکر از فعالیت های بهداشتی درمانی ارتش در قالب بیمارستان صحرایی گفت: کشوری که تفکر ولایی دارد آسیب پذیر نیست.
سردار رضایی با اشاره به این که قبل از انقلاب تفکر خدمت و مردم یاری وجود نداشته است افزود: خدمات و فعالیت های مردم یاری ارتش در راستای اهداف اصلی انقلاب و بر گرفته از اسلام ناب محمدی(ص) است که بدست معمار کبیرانقلاب بنا شده است.
وی تصریح کرد: ما همه ما مدیون امام (ره) وشهیدان انقلاب هستیم که ثمره تفکر آن عزیز سفر کرده وهمچنین رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا تأکید براتحاد،انسجام،وحدت برادران شیعه و اهل سنت و قوای مسلح خدوم مردمی است.
وی خاطرنشان کرد: خدمت قوای مسلح به مناطق محروم و بویژه مرزبانان روحیه جهادی، ولایی و استکبارستیزی را در انسان تقویت می کند و کشوری که چنین تفکر ارزشی دارد هیچ وقت آسیب پذیر نیست.

اعطای نشان مرزیار افتخاری به امام جمعه بخش پایین جام
فرمانده مرزبانی کشور در حاشیه بازدید از بیمارستان صحرایی ارتش در مرکز بخش محروم و مرزی پایین جام شهرستان تربت جام به پاس زحمات ارزنده مرزنشینان در حفظ و حراست از مرزهای نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان مرزیار افتخاری را به امام جمعه این بخش اعطا کرد.
سردار سرتیپ قاسم رضایی افزود: این لوح و نشان مرزیار افتخاری به مولوی امان الله برزگر طی آیینی توسط مرزبانان خطه به این عالم اهل سنت تقدیم خواهد شد.
گفتنی است؛فرمانده مرزبانی کشور در ادامه این سفر به منظور بررسی مسائل مرزنشینان با امامان جمعه و معتمدین شهرها و بخش های مرزی تربت جام دیدار و گفتگو کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار