مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري شيراز گفت: نرخ خدمات پاركينگ‌ها در شيراز براساس مصوبه شوراي شهر و تاييد فرمانداري شهرستان، تعيين شده و در بخش دولتي افزايش يافته و در بخش خصوصي به شكل شناور تعيين شده است.
کد خبر: ۳۱۸۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 26 October 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حميد فرخ‌زاده چهارشنبه 5 آبان در جمع خبرنگاران، اين اقدام را گامي تاثيرگذار براي جلب نظر سرمايه‌گذاران در زمينه ايجاد پاركينگ‌ ارزيابي و تاكيد كرد كه سرمايه‌گذاران با خيالي آسوده از درآمدزايي مناسب، مي‌توانند به اين بخش ورود كنند.

فرخ‌زاده به استناد مصوبه شوراي اسلامي شيراز گفت: نرخ‌ در سه سطح پاركينگ‌هاي روباز، مسقف و مكانيزه، تصويب شده و با شفافيت كامل اجرايي خواهد شد.

او گفت: براساس مصوبه جديد نرخ ورودي پاركينگ‌هاي روباز تا يك‌ساعت 800 تومان و به ازاء هر يك ساعت اضافه 450 تومان و به ازاء 24 ساعت 7 هزار تومان تعيين شده است.

فرخ‌زاده با يادآوري اينكه درصد تغيير نرخ در هر پاركينگ و متناسب با ميزان استفاده متفاوت است، گفت: در پاركينگ‌هاي مكانيزه و مسقف نيز ورودي تا يك ساعت 1200 تومان و به ازاي هر ساعت اضافه 800 تومان و به ازاء توقف 24 ساعته 8 هزار تومان خواهد بود.

او اضافه كرد: نرخ پاركينگ‌هاي بخش خصوصي به صورت شناور و براساس سرمايه‌گذاري و با توجه به شرايط رقابتي و نحوه خدمت‌رساني به شهروندان تعيين مي‌شود.

فرخ‌زاده با بيان اينكه مصوبه شوراي شهر در موضوع نرخ پاركينگ‌هاي بخش خصوصي با هدف ايجاد رغبت در سرمايه‌گذاران انجام شده است، گفت: هزينه خدمات در پاركينگ‌ها، اگر زمين پاركينگ توسط مالك تامين نشده باشد و بهره‌برداري توسط بخش خصوصي انجام شود، حداكثر تا سه برابر نرخ مصوب پاركينگ‌هاي تحت تملك شهرداري، قابل محاسبه و دريافت است.

او همچنين هزينه توقف خودرو در پاركينگ‌هاي روباز فرودگاه را مشابه نرخ پاركينگ‌هاي عمومي تحت تملك شهرداري عنوان و اضافه كرد: هزينه توقف در پاركينگ‌هاي مسقف فرودگاه يك و نيم برابر نرخ پاركينگ‌هاي مسقف شهرداري و به مبلغ 1800 تومان به ازاي ورودي تا سقف يك ساعت، تعيين شده است.

فرخ‌زاده با اشاره به وجود 17 هزار و 239 واحد پارك خودرو در شيراز، گفت: از كل پاركينگ‌هاي موجود 4 هزار و 679 واحد سهم شهرداري و 9 هزار و 370 واحد سهم بخش خصوصي و 3 هزار و 190 واحد سهم بخش دولتي است.

او گفت: از كل پاركينگ‌هاي موجود در بخش خصوصي، 3 هزار و 340 واحد روباز و 6 هزار و 30 واحد طبقاتي است.

فرخ‌زاده يادآور شد نرخ‌ها به شكلي شفاف در تمام پاركينگ‌هاي عمومي و خصوصي نصب شده و به اطلاع استفاده كنندگان مي‌رسد و امكان انعكاس مشكلات و نظرات، نيز با در نظر گرفتن شماره تماس 137 و 32306207 ايجاد شده است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار