کارشناس مسئول واحد سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
تابناک: کارشناس مسئول واحد سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درباره مقایسه آماری سزارین و زایمان طبیعی در استان اصفهان گفت: اگر چه سزارین در اصفهان همچنان زیاد است اما به نسبت سال 92، در سال گذشته 5.5 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۳۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰ 05 May 2015
به گزارش تابناک به نقل از فارس، شهلا شهیدی به مناسبت روز جهانی ماما اظهار کرد: پوشش مراقبت‌های قبل و بعد از بارداری در استان اصفهان به لحاظ کمی افزایش چشمگیری داشته اما متاسفانه کیفیت خدمات از سوی ارائه‌دهندگان و دریافت‌کنندگان رضایت‌بخش نیست.

وی با اذعان به اینکه توجه به کیفیت می‌تواند بروز عوارضی چون مرگ و میر این دوران را کاهش دهد، بیان کرد: با این حال رشد 98 درصدی خدمات مراقبتی دوران بارداری و بعد از بارداری، نشان‌دهنده افزایش فرهنگ توجه به سلامت در جامعه به ویژه خانواده است.

کارشناس مسئول واحد سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه آمار مرگ مادر باردار و پس از زایمان 9 درصد در هر 100 هزار تولد زنده است، افزود: در طول سال تنها هفت مورد مرگ پس از زایمان گزارش می‌شود.

وی با اعلام اینکه 99.8 دهم درصد زایمان‌ها در استان اصفهان توسط فرد دوره دیده و در مکان امن انجام می‌شود، گفت: تنها دو دهم درصد مربوط به زایمان‌های بین راهی است که در مناطق دور افتاده و در وسایل عمومی مانند تاکسی و اتوبوس رخ می‌دهد.

شهیدی درباره مقایسه آماری سزارین و زایمان طبیعی در استان اصفهان نیز بیان کرد: اگر چه سزارین در اصفهان همچنان زیاد است اما به نسبت سال 92، در سال گذشته 5.5 درصد کاهش داشته است.

وی در ادامه صحبت‌های خود به برخی مشکلات جامعه مامایی کشور و اصفهان اشاره کرد و گفت: موضوع کمبود نیرو به ویژه نیروی متخصص ماما و پزشک در بیمارستان و مراکز بهداشتی، در صدر مشکلات جامعه مامایی است.

کارشناس مسئول واحد سلامت مادران دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این کمبود نیرو در حالی است که سالیانه با موجی از فارغ‌التحصیل بیکار رشته‌های مامایی مواجهیم.

وی ابراز امیدواری کرد استقرار کامل طرح پزشک خانواده شهری بتواند این مشکل را رفع کند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار