معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه استان قم گفت: شمار ثبت نام کنندگان مردم این استان در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن تا صبح امروز(یکشنبه) به 92 هزار و 300 خانوار در قالب 319 هزار و 175 تن رسید.
کد خبر: ۳۱۲۵۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰ 16 October 2016
به گزارش تابناک قم، جواد شاکر آرانی با اشاره به این که تا کنون 23.5 درصد از مردم استان قم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند گفت: قم در سرشماری اینترنتی تا این لحظه رتبه 26 را در سطح کشور بدست آورده است.

وی ادامه داد: برای استان قم مشارکت 47 درصدی پیش بینی شده بود که در این راستا از امکانات لازم برای مشارکت بیشتر خانوارها استفاده کردیم این درحالی است که نیازمند مشارکت اینترنتی بیشتر مردم برای دسترسی به اهداف سرشماری نفوس و مسکن هستیم.

معاون اطلاعات و آمار سازمان برنامه و بودجه استان قم با بیان این که قم از ظریب بالای باسوادی و بسترهای اینترنتی برخوردار است گفت: ظریب باسوادی متوسط در سطح کشور 86 درصد است که این رقم در استان قم 88.6 درصد است.

وی افزود: استان قم هم چنین در زمینه ظریب نفوذ اینترنت حائر رتبه نخست کشور است، از این رو هر خانوار با سطح تحصیلی متوسط و دسترسی به اینترنت می تواند در سرشماری اینترنتی مشارکت کند.

شاکر آرانی با بیان این که مهلت ثبت نام اینترنتی در سرشماری نفوس و مسکن تا بیست و هفتم مهرماه جاری تمدید شده است گفت: جامعه فرهنگیان، روحانیان و سایر قشرها در استان می توانند از این فرصت برای ثبت نام اینترنتی با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند.

وی افزود: سرشماری حضوری از بیست و هشتم مهرماه به مدت یک ماه در سراسر کشور آغاز می شود که در این طرح ماموران سرشماری با مراجعه به درب منازل اطلاعات را جمع آوری می کنند، هم چنین افرادی که سرشماری اینترنتی را انجام داده اند کد رهگیری را به ماموران ارائه کنند.

طبق آخرین سرشماری که در سال 1390 صورت گرفت تعداد جمعیت استان قم یک میلیون و 151 هزار و 672 تن در قالب 321 هزار و 144 خانوار است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار