رصد رسانه های استان
تابناک اردبیل با رصد رسانه های مختلف آخرین اخبار جالب توجه را با کمی ویرایش و تلخیص منتشر می کند. در این بخش دو مطلب از آخرین شماره نشریه فروغ آذربایجان با عناوین جلسه شورای اداری استان اردبیل در کربلای معلی! / و سوء استفاده خانه مطبوعات خود ساخته از سکوت فضای رسانه ای انتخاب شده است.
کد خبر: ۳۱۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰ 05 May 2015

تابناک اردبیل با رصد رسانه های مختلف آخرین اخبار جالب توجه را با کمی ویرایش و تلخیص منتشر می کند تا خوانندگان تابناک در زمان کوتاه تری بتوانند از مهمترین چکیده مطالب منتشر شده خبردار شوند. در این بخش دو مطلب از آخرین شماره نشریه فروغ آذربایجان با عناوین جلسه شورای اداری استان اردبیل در کربلای معلی! / و سوء استفاده خانه مطبوعات خود ساخته از سکوت فضای رسانه ای انتخاب شده است.

جلسه شورای اداری استان اردبیل در کربلای معلی!

به گزارش تابناک ، نشریه "فروغ آذربایجان" در شنیده ها حاکی است جناب آقای استاندار ، فرماندار عزیز، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ، صنعت ، معدن وتجارت و جمعی دیگر از مدیران استان در قالب گروه 15 نفره سفر چند روزه ای را به عراق و عتبات عالیات داشتند ، خدا انشاالله اجر دهد، تقبل الله و اما احتمالا جلسه شورای اد اری و بررسی مشکلات اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی استان را هم در کربلای معلی تشکیل دادند.

هنوز مسوولان استان در باره این سفر سیاحتی ، زیارتی و یا کاری توضیحی ارائه ندادند. ظاهرا در این گروه از همه رقم مدیران سیاسی ، فرهنگی و اقتصادی استان حضور داشتند و اگر سفر کاری هم باشد به طبع باید در همه فازهای سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی باشد وگرنه اگر سفر صرفا اقتصادی بود چه نیازی به مدیران فرهنگی و سیاسی است.

البته این را هم باید گفت که متاسفانه مسوولان استان نیازی هم نمی بینند که اطلاعاتی به خبرنگاران و روزنامه نگاران بدهند و در واقع به رسانه ها و نوشته های مطبوعات پشیزی ارزش قایل نیستند چون اگر بودند در این باره اطلاع رسانی می کردند.

واقعا این نوع سفرها ، اطلاع رسانی ها و برخورد با ارباب رسانه و مطبوعات در دولت تدبیر و امید در استان ما برای خود نوبری است .


سوء استفاده خانه مطبوعات خود ساخته، از سکوت فضای رسانه ای

نشریه فروغ آذربایجان در آخرین شماره خود مطلبی را در نفی صلاحیت صنفی هیات مدیره خانه مطبوعات منتشر کرده است که عینا منتشر می شود:

برخی اعضای به اصطلاح هیات مدیره خانه مطبوعات خود ساخته ، تحمیلی و غیرقانونی استان اردبیل که هنوز بطور رسمی انتخابات فرمایشی آن تایید نشده است ، اخیرا ظاهرا از کما خارج شده و با سوء استفاده از سکوت فضای رسانه ای در شبکه های مجازی عرض اندام کرده و از برگزاری برخی جلسات و اجرای برنامه سخن به میان می آورند. این درحالی است که اکثریت اعضای خانه مطبوعات همچنان این مجموعه هماهنگ شده از قبل را تحمیلی و غیرقانونی می دانند وهرگز نتیجه انتخابات فرمایشی و خانوادگی که با اعتراض اعضای اصلی خانه مطبوعات مواجه شد را نخواهند پذیرفت.

متاسفانه افرادی که خود را نمایندگان مطبوعات استان می دانند در مدت چند ماه گذشته نه تنها کار مثبتی انجام ندادند بلکه با ایجاد تفرقه در بین مجموعه اهالی مطبوعات وبرخی سوء استفاده ها موجب تضییع حقوق آنان شدند که از جمله آن بی توجهی مسوولان ذی ربط استانی به مطبوعات محلی و خبرنگاران در سال جدید ، افت انتشار مطبوعات محلی و متلاشی شدن سیستم بیمه خبرنگاران و نویسندگان که به گفته مسوولان بیمه استان برخی اعضای مدعی به اصطلاح خانه مطبوعات نه تنها دفاعی از حقوق خبرنگاران نکردند بلکه خود در این تضییع بیمه ای خبرنگاران و نویسندگان مشارکت داشتند.

از قرار اطلاع آقایان قصد دارند از روزنامه نگاران فقید استان و مرحوم دکتر حسین قندی تجلیل کنند این در حالی است که خود هرگز احترام پیشکسوتان و موسفید کرده مطبوعات استان را که برای حل اختلافات موجود تلاش می کردند نگه نداشتند و با بی احترامی به آنان بر موضع غیرقانونی خود به پشتوانه صاحبان قدرت اصرار ورزدیدند. قطعا مطبوعاتی های اصیل و آگاه استان هرگز افراد مذکور را بعنوان نمایندگان خود نخواهند پذیرفت و در جلسات مزورانه آنها شرکت نخواهند کرد .

تنها راه ایجاد وحدت در بین اهالی مطبوعات ابطال انتخابات غیرقانونی و فرمایشی و برگزاری انتخابات مجدد با حضورهمه اعضاست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار