مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی از راه اندازی و تجهیز مجتمع های فرهنگی وهنری غدیر شیروان و اندیشه مانه و سملقان به امکانات پخش فیلم به صورت دیجیتال خبرداد.
کد خبر: ۳۱۰۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵ 10 October 2016
حسین فرخنده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای این دو مجتمع فرهنگی به منظور خرید تجهیزات سینمایی سه میلیارد ریال می باشد که به هریک از این دو مجتمع به تفکیک یک میلیارد و 500 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.
وی افزود: تاکنون مجتمع های فرهنگی وهنری گلشن بجنورد، غدیر شیروان، نسیم اسفراین و اندیشه مانه و سملقان با هزارو 350 صندلی و 6 میلیارد ریال اعتباردراستان خراسان شمالی به امکانات پخش فیلم به صورت دیجیتال تجهیز شده اند.
وی از اجرای طرح سینمای سیار در شهرستان های فاروج، گرمه، جاجرم و رازو جرگلان و شهر تیتکانلو به منظور اکران فیلم های سینمایی در این شهرستان ها خبرداد و گفت: از آنجایی که سینما به عنوان هنر هفتم از جایگاه مناسبی در اعتلای فرهنگ اسلامی برخورداراست در صدد هستیم تا تمامی مردم استان را از این هنر برخوردار کنیم.
فرخنده هدف از راه اندازی سینما در شهرهای استان را ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیان کرد و افزود: ظهور و حضور یک تمدن اسلامی با شاخصه های اصیل ایرانی و اسلامی از مهمترین اولویت های فرهنگی ما محسوب می شود ، که تلویزیون و سینمای ایران در این راه نقشی اساسی را ایفا می کند.
وی خاطرنشان کرد: رسانه ها از جمله سینما می توانند برداشت ها و تصاویری از زندگی ترسیم و ترویج کنند و بر ارزش و نگرش هایی که منجر به شکل گیری یک نوع رفتار از جمله مصرف،پوشش،خوراک وغیره می شود تاثیر بگذارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار