نائب رئيس هيئت اسكواش خراسان رضوي با اشاره به عملیات احداث سالن اسکواش مشهد در مجموعه ورزشی سجاد، خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیارد تومان برای تجهیز آن پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد بهره‌برداری از سالن بزرگ اسکواش استان باشیم.
کد خبر: ۳۰۹۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸ 10 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی در نشست خبری هیأت اسکواش خراسان رضوی که در اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد، اظهار کرد: ساختار اجرایی هیأت اسکواش خراسان رضوی متشکل از مربیان، داوران فعال و کمیته‌های مختلف در دو بخش خانم‌ها و آقایان است.

رامش رامشینی افزود: فعالیت‌های هیأت اسکواش خراسان رضوی به همراه برپایی مسابقات رشته اسکواش در قالب کورت‌های هتل پارس، آستان قدس رضوی، مجموعه ورزشی کوثر و کورت‌های روباز دانشگاه فردوسی و دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی با اشاره به سطح‌بندی‌های این رشته، خاطرنشان کرد: مسابقات اسکواش در بخش‌های آماتور، جونیور، کشوری، مناسبتی و دوستانه در گروه‌های بانوان و آقایان بر پا می‌شود، با این نگرش علیرغم اینکه با کمبود فضاهای ورزشی این رشته مواجه هستیم اما در مسابقات کشوری و استانی شرکت کردیم و توانسته‌ایم عناوین مختلف زیادی از آن خود کنیم.

در ادامه این نشست نائب رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی با اشاره به اینکه اسکواش دراستان ورزش جوانی است، اظهار کرد: با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان سعی کرده‌ایم سالن اسکواش استانداردی تجهیز کرده و بسازیم.

غلامحسن اصغری بابیان اینکه در مجموعه آستان قدس، کوثر و هتل پارس مشهد سالن اسکواش در اختیارداریم، افزود: در شهرستان‌ها هم بنا داریم که این رویکرد را دنبال کنیم و تقاضای این را کردیم که فضایی در شهرستان‌ها در اختیار ما قرار دهند تا برای ورزش اسکواش آن را تجهیز کنیم.

نائب رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: نزدیک به 800 نفر آمار ورزشکاران سازمان‌یافته ما در خراسان رضوی است و همچنین 5 هیأت مرتبط با این رشته در شهرستان‌ها قرار دارند.

اصغری عنوان کرد: زمانی که من شروع به کارکردم بحث داوری برای این رشته در استان نداشتیم اما خوشبختانه توانستیم کلاس‌های داوری را برپا کنیم و داوران خوبی پرورش دهیم، با این دید داوران ما اکنون در مسابقات مختلف به‌خصوص در لیگ اسکواش قضاوت می‌کنند، ما دو سال متوالی در مسابقات لیگ شرکت کردیم و عملکرد خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: برای حضور اسپانسر در رشته اسکواش مشکلاتی وجود دارد اما در سال گذشته اقدام به جذب یک مربی سطح بالا کردیم که وی پاکستانی است، در کشور تنها شهرهای تهران، کیش، اراک، خراسان رضوی و یزد از مربیان خارجی استفاده می‌کنند.

نائب رئیس هیأت اسکواش خراسان رضوی یادآور شد: با توجه به برنامه‌ای که در نظر گرفتیم، در آینده جزء تیم‌های رده‌بالای لیگ خواهیم بود، همچنین باید گفت هم‌اکنون به سطحی رسیده‌ایم که ورزشکاران ما در خراسان رضوی در قالب رده‌های سنی مختلف حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و دارای مقام و عناوین مختلف هستند.

اصغری با اشاره به عملیات احداث سالن اسکواش مشهد در مجموعه ورزشی سجاد، خاطرنشان کرد: نزدیک به یک میلیارد تومان برای تجهیز آن پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم تا پایان سال آینده شاهد بهره‌برداری از سالن بزرگ اسکواش استان باشیم.

وی در پایان تأکید کرد: رشته اسکواش خراسان رضوی در آینده نزدیک می‌تواند جزء رده‌های بالانشین جدول رده‌بندی مسابقات گوناگون باشد و همچنین پتانسیل این را دارد که ملی‌پوش به مسابقات جهانی اعزام کند.

در ادامه این نشست دبیر هیأت اسکواش خراسان رضوی اظهار کرد: در قسمت همگانی رشته اسکواش پیشرفت خوبی داشتیم و توانسته‌ایم در مسابقات کشوری مقام ششم را به دست بیاوریم.

ایمان نصیر زاده با اشاره به اینکه در بحث استعدادیابی برای رشته اسکواش تفاهم‌نامه‌ای با آموزش پرورش منعقد کرده‌ایم، افزود:800 دانش‌آموز مورد استعدادیابی قرارگرفته‌اند تا در قالب‌های سنی مختلف رشته اسکواش حضورداشته باشند.

دبیر هیئت اسکواش خراسان رضوی در ادامه عنوان کرد: در قسمت همگانی اسکواش جلساتی با شهرداری داشتیم و امیدواریم بتوانیم با هماهنگی شهرداری کورت‌هایی مختص این رشته در سطح پارک‌ها احداث کنیم.

نصیر زاده تأکید کرد: برپایی کارگاه‌های مربی‌گری، اعزام به مسابقات کشوری در بخش بانوان و آقایان و اعزام به مسابقات بین‌المللی با 11 ورزشکار نمونه از اقدامات هیأت اسکواش خراسان رضوی در شش‌ماهه اول امسال بوده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار