دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی از پایان کار نخستین دوره نخستین دوره جشنواره مفلحون خبر داد و گفت: نفرات برتر جشنواره مفلحون از میان اقشار مردم مشهد برگزیده شدند.
کد خبر: ۳۰۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 09 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، عبدالله ارجاعی ظهر امروز در آئین پایانی نخستین دوره جشنواره مفلحون که در محل دفتر امام جمعه مشهد ‌برگزار شد، اظهار داشت: اگر بخواهیم یک مفهوم را تبدیل به فرهنگ کنیم سلسله فعالیت‌هایی در برنامه از پیش تعیین شده همراه با نظارت مستمر و هماهنگی باید به اجرا درآید.

وی افزود: هر الگویی برای ترویج یک فرهنگ براساس 4 رکن فرهنگ‌سازی، فراگیرسازی، مصون‌سازی و بازسازی طراحی شده که نقشه راه امر به معروف و نهی از منکر است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان‌رضوی با بیان اینکه یکی از شیوه‌های نفوذ در اجتماعات الگوسازی است، گفت: الگوسازی راهی است که قرآن‌کریم نیز به آن در سوره احزاب و ممتحنه اشاره کرده و از حضرت رسول (ص) به عنوان اسوه و الگوی مردم یاد کرده که آنان را به رفتار درست دعوت می‌کند‌.

ارجاعی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم رسمی را در جامعه رواج دهیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه الگوهایی برای مردم مشخص کنیم و مقام معظم رهبری نیز به این مهم اشاره کرده‌اند‌.

وی با بیان اینکه اکنون با شبیخون و ناتوی فرهنگی از طرف دشمن مواجه هستیم گفت: در راستای مقابله با حرکت نرم فرهنگی دشمن باید دست به دست هم دهیم تا بتوانیم الگوهایی از سطح جامعه شناسایی و سپس به مردم معرفی کنیم.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از  منکر خراسان‌رضوی تصریح کرد: جشنواره مفلحون بر این باور است که می‌تواند از اقشار مختلف مردم مشهد نظیر نیروهای انتظامی، ادارات، کسبه و بازار و‌غیره الگوهایی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را شناسایی و به مردم معرفی کند.

ارجاعی درباره روند اجرا و برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره مفلحون از 15 تیرماه آغاز شده و امروز اختتامیه نخستین دوره آن است که در میان 4 قشر از مردم مشهد برگزار و آمران برتر امر به معروف و ناهی از منکر آنان شناسایی شد.

وی افزود: در میان کارکنان ادارات و مدیران میانی 16 معیار و 72 شاخص در نظر گرفته شد و در نتیجه در مرحله اول 407 نفر، مرحله دوم 30 نفر و مرحله سوم 10 نفر منتخب دستگاه‌های اجرایی و اداری بودند‌.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از  منکر خراسان‌رضوی با اشاره به تعیین 5 معیار و 40 شاخص برای سنجش چهره‌های منتخب در سطح محلات شهر گفت: با همکاری شورای اجتماعی محلات در مرحله اول 1570 نفر، مرحله دوم 52 نفر و مرحله سوم 10 چهره‌ منتخب آمر به معروف و ناهی از منکر شناسایی شدند.

ارجاعی تصریح کرد: در میان نیرو‌های دستگاه انتظامی و قضایی 10 معیار و 42 شاخص مدنظر قرار گرفته شد و در نتیجه در مرحله اول 100، مرحله دوم 31 و مرحله چهارم 12 چهره منتخب این حوزه در موضوع امر به معروف و نهی از منکر مشخص شد.

وی با اشاره به شناسایی 10 چهره برتر در میان اهالی کسبه و بازار در جریان این جشنواره افزود: علاوه بر موارد مذکور، در بررسی‌های انجام شده 10 دستگاه برتر استان در حوزه امر به معروف و نهی از منکر نیز شناسایی و معرفی شدند‌.

منبع: تسنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار