رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به اینکه سال گذشته 56 مورد کودک‌آزاری در این شهرستان گزارش‌ شده، این میزان را در 6 ماه اول سال جاری 26 مورد عنوان کرد که بیشتر مربوط به والدین دارای اعتیاد و بدسرپرستان است.
کد خبر: ۳۰۹۱۵۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲ 09 October 2016
به گزارش تابناك رضوي، ناصر نیک افشار با اشاره به وجود 32 مهد شهری و روستایی، اظهار داشت: امسال 630 نفر در مهدهای شهری و 315 نفر در مهدهای روستایی ثبت‌نام کرده‌اند که به دلیل فعالیت آموزش‌وپرورش در حوزه پیش‌دبستانی و خانه‌های قرآن این تعداد نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه نرخ نامه‌های جدید به مهدهای کودک ابلاغ‌شده اما باید برای این قشر از جامعه ساماندهی کشوری در حوزه آموزش‌وپرورش، بهزیستی و اوقاف صورت بگیرد، عنوان کرد: مهدهای روستایی 310 میلیون ریال یارانه دریافت کرده‌اند و 920 میلیون ریال نیز هزینه یک وعده‌غذای گرم این مراکز در روستاها و حاشیه شهر پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی قوچان با اشاره به اینکه سال گذشته 56 مورد کودک‌آزاری گزارش‌شده که آمار در 6 ماه سال 95 به 26 مورد رسیده است، بیان کرد: طی 6 ماه سال جاری 21 مورد فرزند بدسرپرست ساماندهی شدند که این آمار در کل سال 94 به 51 مورد می‌رسد.

نیک افشار با بیان اینکه سال گذشته از 91 تماس با اورژانس اجتماعی در قوچان 654 خدمت ارائه و امسال نیز طی شش ماه 50 تماس مرتبط به ثبت رسیده است، تصریح کرد: یکی از موارد مورد درخواست در این شهرستان فرزندخواندگی بوده که از 17 مورد درخواست ارائه‌شده تاکنون 2 فرزند تحویل داده‌شده است.

وی، تعداد مراکز نگهداری کودکان بی‌سرپرست در این شهرستان را سه مرکز برشمرد و افزود: امکانات این مراکز نسبت به گذشته بیشتر شده است به‌طوری‌که ملک یکی از مؤسسات در اختیار قرار گرفت و فرزندان تحت پوشش این مراکز نیز موفقیت‌های علمی مختلفی را از آن خود کردند.

رئیس اداره بهزیستی قوچان یادآور شد: یکی از فعالیت‌های جدید در این سازمان مهارت‌های دانشجویی بوده که هفت مهارت طی دوره زمانی مشخص باهدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش داده می‌شود و امسال 40 نفر در قالب دو گروه در حال ساماندهی هستند.

نیک افشار با یادآوری اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها و قوانین موضوع متکدیان یک کار چند پارچه است، تأکید کرد: شهرداری یکی از متولیان این موضوع بوده و برای نخستین بار خانه سبز در قوچان با تأمین اعتبار مالی توسط شهرداری و شورای شهر و در اختیار قرار دادن مکان توسط آموزش‌وپرورش و مدیریت فنی با بهزیستی ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه 24 نفر به این محل فرستاده شدند که 14 نفر به خانواده تحویل، سه نفر به شهر خود بازگردانده و چهار نفر نیز بی‌خانمان بودند، ادامه داد: برای سه نفر اشتغال ایجادشده و 16 نفر که معتاد بودند در حال حاضر پاک هستند اما باید موضوع متکدیان در قوچان فرهنگ‌سازی شود درصورتی‌که حتی یک بنر برای کمک نکردن به متکدی در سطح شهر دیده نمی‌شود.

بیش از 7.5 درصد جمعیت قوچان را سالمندان تشکیل می‌دهند

رئیس اداره بهزیستی قوچان بابیان اینکه 20 درصد سالمندان در کشور تنها زندگی می‌کنند، گفت: طبق آمار اعلام‌ شده توسط شبکه بهداشت و درمان 7.5 درصد جمعیت این شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند اما این آمار با توجه به میزان استانی به‌طورقطع بین 7.5 تا 10 درصد خواهد بود.

نیک افشار، تعداد کل مستمری‌بگیران حوزه توان‌بخشی بهزیستی در این شهرستان را 817 نفر اعلام کرد که در شش ماه اول امسال 2 میلیارد و 860 میلیون ریال به آنان پرداخت‌شده و اضافه کرد: 30 ضایعه نخاعی، یک هزار و 300 معلول جسمی حرکتی، 880 معلول ذهنی، 265 نابینا، 570 ناشنوا و معلول گفتاری به همراه 302 بیمار اعصاب و روان ساماندهی شده‌اند.

وی با اشاره به این موضوع که شیوع معلولیت 2.5 درصد بوده که سه درصد از میزان جهانی کمتر است، بیان کرد: برای 60 نفر از بیماران اعصاب و روان کمک‌هزینه دارویی به میزان یک‌میلیون و 200 هزار ریال پرداخت می‌شود و خدمات فیزیوتراپی نیز به‌صورت رایگان برای معلولین و با هزینه‌ای کمتر برای خانواده‌های آن‌ها به انجام می‌رسد.

رئیس اداره بهزیستی قوچان، تعداد مراجعه برای طلاق به اورژانس اجتماعی این شهرستان طی شش ماه اول سال جاری را 250 مورد دانست و تصریح کرد: 19 مورد به سازش، 181 طلاق، 35 مورد عدم همکاری و 15 مورد نیز در حال رسیدگی می‌باشد و این در حالی بوده که سال گذشته از 298 مراجعه 32 مورد سازش و 230 طلاق صورت گرفته است.

نیک افشار، میزان اعتبار ابلاغی برای تسهیلات اشتغال در سال گذشته را 25 میلیارد ریال عنوان کرد که با تخصیص 21 میلیارد ریال آن برای 198 نفر اشتغال ایجاد شد و امسال نیز تاکنون 6 میلیارد ریال اعتبار ابلاغ‌شده که در مرحله اول به مددجویان و معلولین دارای توانایی ایجاد اشتغال اعطا می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار