رییس هیات بولینگ و بیلیارد کرمانشاه:
رییس هیات بولینگ و بیلیارد استان کرمانشاه معتقد است در سریال ها و برنامه های تلویزیونی چهره خوبی از رشته مفرح و سالم بیلیارد برای خانوادها به تصویر کشیده نشده است.
کد خبر: ۳۰۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱ 08 October 2016
 به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا نامدار طاهری با بیان اینکه در گذشته ذهنیت خوبی از ورزش بیلیارد در نزد خانواده ها وجود نداشت، علت این ذهنیت بد را تصویرسازی غلطی دانست که در نزد عموم مردم صورت گرفته بود.
وی افزود: بارها مشاهده شده در سریال های تلویزیونی و فیلم های سینمایی افراد خلاف کار را پای میز بیلیارد به تصویر می کشیدند و همین ناخودآگاه ذهنیت بدی از ورزش بیلیارد ایجاد کرده بود.
نامدار طاهری یادآوری کرد: به همین دلیل کار سختی داشتیم بود تا این ذهنیت غلط را پاک و به خانواده ها نشان دهیم آنگونه که خیلی از آن ها که فکر می کنند نیست، بلکه بیلیارد رشته ای فکری است که نیاز به تمرکز بالایی دارد.
رییس هیات بیلیارد کرمانشاه ادامه داد: خوشبختانه با اقدام های صورت گرفته شرایط هم اکنون بهتر از قبل شده و خانواده ها راغب تر از قبل فرزندان خود در باشگاه های بیلیارد ثبت نام می کنند و انشاالله شرایط در آینده بازهم بهتر خواهد شد.
وی همچنین در خصوص فعالین رشته بیلیارد در استان نیز گفت: هم اکنون نزدیک به 2 هزار نفر در شهر کرمانشاه و تقریبا همین تعداد در سایر شهرستان های استان در رشته های بولینگ و بیلیارد فعالیت می کنند که درصدد افزایش این تعداد هستیم.
نامدار طاهری با بیان اینکه قرار است ورزش بیلیارد از سال 2020 وارد المپیک شود، گفت: بیلیارد آنقدر ورزش جذاب و حرفه ای است که در بالاترین سطح مسابقات ورزشی جهان حضور داشته باشد و مسوولان نیز با درک همین موضوع این رشته را در المپیک بعدی به مسابقات اضافه کرده اند.
رییس هیات بیلیارد کرمانشاه در خصوص وضعیت این رشته در استان نیز یادآوری کرد: خوشبختانه ما اکنون در بین سایر هیات های استانی وضعیت خوبی داریم و به جرائت می توانم ادعا کنم با کسب حدود 40 مقام طی سه چهار سال اخیر یکی از قطب های کشور محسوب می شویم و با برنامه ریزی انجام شده در آینده ای نزدیک بسیار بیشتر از هیات بیلیارد کرمانشاه در کشور خواهیم شنید.
وی همچنین به برنامه های شاخص در دست اجرای هیات نیز اشاره و اظهار کرد: یکی از شاخص ترین آن ها راه اندازی آکادمی (پایگاه قهرمانی) بیلیارد استان در خیابان گمرک شهر کرمانشاه است که با راه اندازی آن بسیاری از مشکلات هیات و ورزشکاران ما مرتفع می شود که البته باید از پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان استان برای اختصاص فضای این آکادمی قدردانی کنم.
نامدار طاهری افزود: با راه اندازی این آکادمی در واقع ورزش بیلیارد در بین بانوان نیز فعال می شود و قصد داریم که دو تا سه روز در هفته بانوان درآن حضور یافته و به تمرین و فعالیت بپردازند، هرچند بانوان ما قبلا در مجموعه کوثر فعالیت داشتند اما با بازپس گیری آن مدتی است مکانی برای مسابقه و تمرین ندارند.
رییس هیات بیلیارد استان کرمانشاه در خصوص هیات های شهرستانی نیز گفت: هم اکنون هیات کنگاور فعال است که در آینده هیات های جوانرود و سنقر و کلیایی را نیز فعال خواهیم کرد.
وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه هایی که به صورت جدی دنبال می شود کسب میزبانی مسابقات بیلیارد قهرمانی کشور است که خوشبختانه قول آن را از رییس فدراسیون گرفته ایم و قرار شده اولین دوره این مسابقات در سال 96 به میزبانی کرمانشاه برگزار شود.
نامدار طاهری همچنین از وجود 20 مربی و داور بولینگ و بیلیارد در کرمانشاه خبر داد و گفت: خوشبختانه از این نظر مشکلی نداریم.
وی در پایان و با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که هیات طی سالیان اخیر همیشه با آن روبرو بوده کمبود اعتبار و نداشتن پشتوانه مالی بوده است، گفت: در سه سال اخیر هیچ دریافتی از اداره کل ورزش و جوانان استان نداشته ایم.
بیلیارد از آن گروه ورزش هایی است که طی سالیان اخیر بین مردم و بخصوص جوانان طرفداران زیادی پیدا کرده و به اصطلاح ورزشی لوکس است که بیشتر افراد مرفه و متمول به سراغ آن می روند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار