معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: کرمانشاه پنج شهرستان مرزی دارد و سالیانه به منظور بهسازی روستاهایی مرزی کشور که مورد توجه ویژه دولت است، 25 روستا مرزی استان در دستور کار این نهاد است.
کد خبر: ۳۰۸۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴ 07 October 2016
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، جعفر نصوری روز جمعه به مناسبت روز ملی روستا و عشایر به خبرنگار ایرنا گفت: دولت تدبیر و امید برای حفظ جمعیت و امنیت مرزها توجه ویژه ای به توسعه پایدار اقتصادی روستاهای مرزی دارد و در این راستا اعتبارات و تسهیلات جداگانه و خاصی برای توسعه این روستاها در نظر گرفته است.
نصوری به خدمات ارایه شده بنیاد مسکن در حوزه روستاها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: در سال گذشته با اختصاص پنج هزار تن قیر رایگان 68 کیلومتر جاده و 11 کیلومتر معابر در 16 روستا به کمک دهیاری ها آسفالت شد که در سال جاری 10 هزار تن قیر رایگان برای 34 روستای استان در نظر گرفته شده است.
وی بیان داشت: بهسازی و توسعه روستاهای دارای بافت ارزشی از جمله طرح های است که در سطح کشوری مورد توجه است روستاهایی که بافت، معماری و دارای آثار تاریخی هستند، باید بافت آنها حفظ شود که در سطح کشور 85 روستا شناسایی شده که سهم استان کرمانشاه چهار روستا بوده که این طرح حفظ بافت ارزشی دو روستای هجیج و شمشیر به طور صد در صد انجام شده و روستای زردویی در فاز دوم در حال اجراست.
معاون عمرانی روستایی بنیاد مسکن کرمانشاه به طرح ویژه و بزرگ توسعه روستاهای مسیر گردشگری و ترانزیتی استان در مسیر بزرگراه کربلا اشاره کرد، گفت: به منظور زیباسازی سیمای استان و معرفی بهتر آن به زائران و گردشگران؛ بنیاد مسکن با همکاری استانداری 10 روستا در مسیر این بزرگراه و منطقه اورامانات بهسازی و ساماندهی می شود که تاکنون این طرح در روستای کانی شریف انجام گرفته است.
وی به طرح جدید توسعه منظومه ای روستاها اشاره کرد و گفت: در طرح توسعه روستای منظومه ای؛ روستاهای یک بخش به صورت کلی شامل این طرح می شوند و تمام پتانسیل ها و موقعیت های کشاورزی، بهداشتی، ارتباطی و گردشگری بخش برای توسعه با هم در نظر گرفته می شود و سپس طرح توسعه منظومه ای برای توسعه روستاهای آن بخش اجرا می شود که تاکنون در استان طرح توسعه منظومه بخش سنقر و کلیایی تهیه شده است.
نصوری به 14 روستای هدف گردشگری استان اشاره کرد و گفت در این روستاها با کمک دیگر دستگاه های ذیربط بخصوص اداره میراث فرهنگی و گردشگری اقدام به بهسازی و مقاوم مسکن روستاها؛ کاشانه مسافرها، ایجاد فضای سبز؛ ساخت آلاچیق و سرویس های بهداشتی شده است.
وی در پایان به تهیه طرح هادی در 757 روستا بالای 20 خانوار اشاره کرد و گفت: از این تعداد 315 طرح باید در آنها بازنگری شود.
استان کرمانشاه بیش از دو هزار و 600 روستا دارد که یک سوم جمعیت استان را در خود جا داده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار