رئیس بیمارستان ولیعصر بافق گفت: یک دستگاه دیالیز پیشرفته در این بیمارستان نصب و راه اندازی شد.
کد خبر: ۳۰۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱ 05 October 2016
به گزارش تابناک یزد،علی محمد افشاری  اظهار داشت:این دستگاه دیالیز نوین با اعتبار 630میلیون ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی یزد خریداری و نصب و راه اندازی شد.
رئیس بیمارستان ولیعصر بافق در زمینه نحوه استفاده از این دستگاه مدرن گفت: از این پس برای انجام دیالیز بیماران از آبی استفاده می شود که یک سری تفاوتهایی با آب شرب شهری دارد.
افشاری افزود: در واقع با استفاده از دستگاهی به نام (RO(Reverseosmosis سختی آب گرفته می شود یعنی کلسیم و منیزیم وعناصرسنگین آن حذف و یک سری عناصر مثل سدیم جایگزین آنها می شود.
وی تصریح کرد: با این روش، آب مناسب برای انجام دیالیز تهیه شده و به سمت دستگاه دیالیز هدایت می شود تا هم کار مربوطه با کیفیت انجام شود و هم عمر مفید قسمت های مختلف این دستگاه افزایش یابد.
افشاری افزود: باتوجه به اینکه دستگاه قبلی offline و تاحدودی قدیمی بود نیاز به دستگاه onlineبا عملکرد بهتر و روزآمدتر بود که این مهم محقق شدو بیماران با خیال آسوده در این بیمارستان دیالیز می شوند.
در بخش دیالیز بیمارستان ولیعصر بافق 24بیمار ثابت دیالیزی وجود دارد که در 2 شیفت صبح و عصر خدمات به آنان ارائه می شود.
این بیمارستان از سال 1370 خورشیدی با 26 تخت آماده و مورد بهره برداری قرار گرفته و هم اینک عملیات ساخت بیمارستان 96 تختخوابی با اعتباری بالغ بر 960 میلیارد ریال در جوار آن آغاز شده و بیش از 36 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
به گفته فرماندار بافق با راه اندازی این بیمارستان و کلینیک تخصصی موجود در آن و همچنین بهره گیری از پلی کلینیک تامین اجتماعی، در آینده نزدیک این شهر به قطب گردشگری سلامت تبدیل می شود.
سید مهدی طلایی مقدم افزود: با امکانات و تجهیزات بیمارستانی موجود و در حال احداث بافق از این پس بیماران از شهرستانهای بهاباد، کوهبنان و دهستانهای نوق ، کوشک ، سبزدشت و خرم دشت می توانند به آسانی از این امکانات بهره مند شوند و چون بیماران معمولا با خود افرادی را همراه دارند از لحاظ اقتصادی و اجتماعی تاثیر زیادی بر مقوله گردشگری این شهرستان خواهد گذاشت.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار