رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی:
رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی با اشاره به سهم نیم درصدی خراسان شمالی از تولید ناخالص ملی، گفت: این رقم، هشدار و یک خلأ اساسی در حوزه اشتغال استان است.
کد خبر: ۳۰۷۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳ 05 October 2016
علی‌اکبری بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه شورای اداری خراسان شمالی که با رویکرد اقتصاد مقاومتی و در محل سالن اجتماعات استانداری تشکیل شد، اظهار کرد: سهم خراسان شمالی از تولید ناخالص ملی نیم درصد است، درحالی‌که این استان به لحاظ جمعیتی، یک درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود.

اکبری کشاورزی سنتی، صنایع تبدیلی ضعیف، صنعت کم رونق، حمایت نکردن خدمات پشتیبانی از تولید، نبود زیرساخت‌های توسعه‌ای و ارتباطی ازجمله شبکه ریلی در استان را ازجمله موانع این نابرابری برشمرد.

وی مهم‌ترین معضل اجتماعی را بیکاری برشمرد و خواستار رفع مشکل اشتغال جوانان شد که گریبان گیر بیشتر خانواده‌های استان است.

اکبری اشاره‌ای نیز به صنایع نیمه‌تمام در استان داشت و افزود: کارخانه سیمان سمنگان با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی معطل تسهیلات است و همچنین آلومینای جاجرم نیز معطل ۲۰۰ میلیارد تومان وام است.

وی به طرح «جی تی تی پی» پتروشیمی به‌عنوان یکی از موضوعات مهمی که موردتقاضا است اشاره داشت و گفت: هنوز بخشی از ۲۶ پروژه‌ای که در سفر ریاست جمهوری به خراسان شمالی تصویب شد، محقق نشده است.

وی ازجمله این طرح‌ها را بزرگراه بجنورد به جنگل گلستان برشمرد و بر توجه به تأمین آب شرب روستاها و اجرای آسفالت راه‌های روستایی تأکید کرد.

نماینده مردم بجنورد، راز و جرگلان، مانه وسملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار پرداخت مطالبات گندم کاران شد و تأکید کرد: پذیرفته نیست تا کشاورزان ما، نتیجه زحمات خود را این‌گونه و به‌زحمت دریافت کنند
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار