امام جمعه یزد گفت: سؤالات جوانان در حوزه مهدویت به درستی پاسخ داده شود.
کد خبر: ۳۰۶۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۴۶ 05 October 2016

به گزارش تابناک یزد،آیت‌الله محمدرضا ناصری در نشست شورای سیاستگذاری مهدویت استان یزد با حضور مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) به تبیین اهمیت مسئله مهدویت پرداخت و اظهار داشت: باید به سؤالات جوانان و نوجوانان در این زمینه به درستی و با استفاده از منابع معتبر پاسخ داده شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های آموزش و پرورش در سطح کشور و استان یزد در حوزه مسائل دینی به ویژه مهدویت بیان کرد: آموزش و پرورش از مسائل دینی و فرهنگی به‌ خوبی استقبال کرده و با برگزاری برنامه‌های مختلف در زمینه تامین نیازهای فکری نوجوانان وارد عمل شده است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: برنامه‌های فرهنگی آموزش و پرورش توانسته با بهره‌مندی از اساتید برجسته و منابع معتبر به بخشی از سؤالات جوانان در زمینه علت و فلسفه غیبت امام زمان(عج) پاسخ دهد و برخی شبهات را در این زمینه برطرف کند.

ناصری با تاکید بر لزوم شناخت حضرت مهدی(عج) به‌عنوان امام زمان بیان کرد: اگر جوانان به این باور برسند که امام زمان(عج) به‌عنوان ولی امر مسلمین برای تحقق جامعه اسلامی تمام عیار تکلیف دارد، آنگاه در این زمینه گام بر می‌دارند.

وی افزود: غیبت امام زمان(عج) نیز برای تحقق جامعه اسلامی با معیارهای اسلام واقعی است و پیروان آن حضرت باید در مسیر پیاده کردن اهداف و احکام الهی در جامعه قدم بردارند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: ولایت فقیه نیز از فلسفه‌های دوران غیبت امام زمان(عج) است بنابراین فلسفه مهدویت، غیبت و ظهور باید برای جوانان ما به درستی تبیین شود.

وی تصریح کرد: لازم است علما، روحانیون، مفسران و صاحب‌نظران در حوزه‌های دینی به شبهات موجود در زمینه مهدویت پاسخ دهند زیرا اگر به این سئوالات پاسخ داده نشود، سئوالات مرتبط با مهدویت نظیر ولایت فقیه، ظهور و ... نیز بی‌پاسخ خواهد ماند اما اگر به این سئوالات پاسخ داده شود، پیروی و اطاعت از ولایت را به دنبال خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار