کد خبر: ۳۰۶۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷ 04 October 2016
به گزارش تابناک یزد،اردوی آموزشی بقا در شرایط سخت و سامانه واحد مراقبت پایه بهداشتی BHCU که با حضور استان‌های یزد، مرکزی، اصفهان، چهارمحال بختیاری به میزبانی استان یزد و در اردوگاه علی‌آباد شهرستان تفت برگزار شد.

 "عباس احدپور" مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در بازدید از اين اردو، اظهار کرد: هدف از برگزاری این اردوی آموزشی و مانور بقا در شرایط سخت، کمک به امر سلامت جامعه به‌ ویژه در مناطق محروم است.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران در راستای اهداف و الزامات اساسنامه، تعهدات و حضور فعال در استمدادهای بین‌المللی فدراسیون هلال احمر و صلیب سرخ و به عنوان ارگان محوری در پاسخ‌گویی به حوادث و سوانح کشور نسبت به ایجاد واحدهای درمانی سیار به منظور کمک به امر سلامت جامعه به‌ویژه در مناطق محروم، اقدام کرده است.

احدپور تصریح کرد: این واحدها متشکل از تجهیزات تخصصی و تیم‌های عملیاتی سازماندهی شده متناسب با شرح وظایف ماموریتی بوده که متعاقب وقوع سوانح براساس وضعیت زیرساخت‌ها و نیاز بهداشتی و درمانی در مناطق آسیب دیده مستقر می‌شوند.

وی ادامه داد: در این مانور بیش از 80 نفر از عوامل امدادی و تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری از استان‌های اصفهان، مرکزی ، چهار محال و بختیاری و یزد مشارکت داشتند.

گفتنی است؛ هدف از برگزاری این مانور ارائه خدمات فوریتی و حیاتی است و دارای بخش‌هایی نظیر تریاژ، اورژانس، جراحی، مراقبت‌های ویژه و بستری است.

ارتقای سطح توانایی و مهارتی اعضای تیم بهداشت و درمان اضطراری در تطبیق با شرایط غیرمتعارف، نگهداری و ارتقای سطح هماهنگی و آمادگی جسمانی اعضای تیم‌های بهداشت و درمان اضطراری و به روز رسانی و ارتقای دانش و سطح عملیاتی اعضای تیم های بهداشت و درمان اضطراری نیز از دیگر اهداف برگزاری این مانور است.

شرکت‌کنندگان در این مانور در محل اردوگاه شهیدای امدادگر علی‌آباد شهرستان تفت با مباحث آموزشی از جمله آشنایی با سامانه‌های بهداشت و درمان اضطراری، آشنایی با روانشناسی بقاء، اسکان و سرپناه، تثبیت و انتقال مصدوم، جهت‌یابی و کار با نقشه جی.پی.اس آشنا شدند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار