سرپرست سازمان برنامه و بودجه و دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 استان ایلام گفت:هیچکدام از سوالات سرشماری در خصوص وضعیت مالی و میزان درآمدها و دارایی های اشخاص نیست ضمن اینکه مرجع پرداخت یارانه سازمان هدفمندی یارانه ها است و مرکز آمار ایران در این خصوص مسئولیتی ندارد.
کد خبر: ۳۰۶۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸ 04 October 2016
به گزارش تابناک ایلام ؛رحمت اله قیصوری روز سه شنبه اظهار کرد: بر اساس ماده هفت قانون مرکز آمار ایران، تمامی اطلاعات و آماری که در سرشماری ها اخذ می شود بطور کامل محرمانه است و جزء در تهیه آمارهای عمومی و کلی، قابل استفاده نخواهد بود.


قیصوری تاکید کرد: آمار و اطلاعات بدست آمده از سرشماری عمومی نفوس و مسکن محرمانه است و تنها نتایج آن به صورت کلی در اختیار برنامه ریزان قرار خواهد گرفت و به صورت شخصی و انفرادی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با دست اندرکاران سرشماری عمومی نفوس و مسکن بر محرمانه بودن آمار تاکید کردند بنابراین مردم در این زمینه نگرانی نداشته نباشند.

دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن 95 استان ایلام خواستار مشارکت بیشتر مردم این استان در سرشماری اینترنتی شد و گفت: شرکت در سرشماری اینترنتی آسان و کم هزینه است و همه کسانی که به اینترنت دسترسی دارند می توانند حتی با تلفن های همراه هوشمند اطلاعات خود را ثبت کنند.

قیصوری اضافه کرد: صحت، دقت و صرفه جویی شعار سرشماری اینترنتی امسال است و مشارکت افراد بصورت اینترنتی در سرشماری باعث کاهش هزینه ها و برداشتن باری از دوش دولت می شود.

وی افزود: مردم باید بدانند که هزینه انجام سرشماری از جیب آنها تامین می شود بنابراین با مشارکت و ثبت اطلاعات بصورت اینترنتی به صرفه جویی در هزینه ها و امکان صرف آن در امور زیربنایی و زیرساخت های کشور کمک کنند.

قیصوری یادآور شد: شرکت در سرشماری اینترنتی برای تمامی کارمندان دستگاه های اجرایی الزامی است و مدیران موظفند ساز و کار لازم در این زمینه را فراهم کنند بنابراین میزان مشارکت کارکنان در ارزیابی عملکرد مدیران لحاظ خواهد شد.

سرپرست سازمان برنامه و بودجه استان ایلام در خصوص مشارکت روستاییان در سرشماری اینترنتی گفت: ثبت نام روستاییان از دفاتر آی سی تی روستایی انجام می شود و دهیاران در این زمینه باید اقدام های لازم را انجام دهند.

به گفته وی، به 30 نفر از دهیارانی که موفق به ثبت نام دست کم 40 درصد از خانوارهای روستایی در سرشماری اینترنتی شوند جوایزی اهدا خواهد شد.

هشتمین دوره سرشماری عمومی نفوس مسکن، مهر و آبان سال جاری در 2 مرحله انجام می شود، مرحله اول از سوم تا بیست و چهارم مهر است که در این مرحله برای اولین بار سرشماری به صورت اینترنتی انجام می شود و خانواده هایی که مایل باشند می توانند از طریق سامانه در سرشماری شرکت کنند.

مرحله دوم و اصلی سرشماری که به صورت عملیاتی میدانی صورت می گیرد از 25 مهر تا 25 آبان خواهد بود در این مرحله اطلاعات خانوارها توسط فرد آمارگیر جمع آوری شده و به صورت اینترنتی و با تبلت در سامانه ثبت می شود اما کسانی که پیش از این در سامانه اینترنتی اطلاعات خود را وارد کرده باشند فقط کد رهگیری را به فرد آمارگیر ارائه می دهند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار