معاون حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد با همکاری و همت آموزش و پرورش، مدارس و دانش آموزان بیشتری از امکانات فراهم شده در این سامانه استفاده نمایند. شایان ذکر است اهواز پس از تهران و مشهد، سومین کلان شهری است که از چنین سامانه ای بهره می برد.
کد خبر: ۳۰۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷ 04 October 2016

به گزارش تابناک خوزستان، معاون حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد با همکاری و همت آموزش و پرورش، مدارس و دانش آموزان بیشتری از امکانات فراهم شده در این سامانه استفاده نمایند. شایان ذکر است اهواز پس از تهران و مشهد، سومین کلان شهری است که از چنین سامانه ای بهره می برد.

معاون حمل ونقل وترافیک گفت: هر ساله همزمان با بازگشایی مدارس، یکی از مهم ترین دغدغه های خانواده ها، تردد دانش آموزان در مسیر میان خانه و مدرسه است. مطالبه ی عمده ی شهروندان، امنیت و آسایش فرزندان دانش آموزشان در این مسیر است. همچنین خانواده ها انتظار دارند هزینه ی سرویس مدرسه عادلانه و منصفانه تعیین گردد.

یزدی افزود: در همین راستا و با هدف اطمینان بخشی به شهروندان، ایجاد نظم و رفع اشکالات فرایندهای گذشته، مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل(ITS) معاونت حمل و نقل و ترافیک با همکاری سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز، اقدام به طراحی و پیاده سازی سامانه جامعی نمود که هماهنگی ذی نفعان عمده یعنی اولیای دانش آموزان، آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی را در بر دارد.

معاون حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد: با بهره برداری از این سامانه، خانواده ها برای تامین سرویس مدرسه نیاز به مراجعه حضوری و جستجوی راننده و خودروی مناسب نخواهند داشت بلکه این فرایند به صورت الکترونیکی امکان پذیر خواهد بود. والدین از طریق اینترنت وارد سامانه به آدرس khouz.medu.ir (بخش سامانه سرویس مدارس)شده و پس از ورود اطلاعات لازم شامل کد ملی و شماره همراه، محل سکونت را با استفاده از نقشه ای که در سامانه پیش بینی شده تعیین می نمایند. در این مرحله نوع خودرو و هزینه ی سرویس که بر اساس مسافت و مطابق نرخ های مصوب شورای شهر توسط سیستم محاسبه شده، نمایش داده می شود. سپس با انتخاب کاربر درخواست ثبت و همزمان پیامک حاوی نام کاربری و رمز عبور به شماره همراه ثبت شده ارسال می گردد.

یزدی در ادامه گفت: درخواست های ثبت شده، توسط مسئولان مدرسه بررسی شده و با هماهنگی شرکت های حمل و نقل معتبر و دارای مجوز، با توجه به ظرفیت ها، خوردوی مربوط به هر درخواست مشخص می گردد و پس از تخصیص خودرو پیامک اطلاع رسانی نهایی شدن قرارداد برای درخواست کننده ارسال می گردد.

این سامانه قابلیت گزارش انواع اطلاعات از قبیل تعداد درخواست ها، آدرس محل سکونت دانش آموزان، تعداد خودروها و شرکت های حمل و نقل و ... را دارد. همچنین این سامانه، سهم سازمان تاکسی رانی، آموزش و پرورش و شرکت های حمل و نقل را از درآمدها محاسبه می نماید.

 معاون حمل ونقل و ترافیک گفت: طراحی این پروژه از سال 94 توسط مدیریت سامانه های هوشمند حمل و نقل(ITS)، در دستور کار قرار گرفت و در سال تحصیلی 95-94 به صورت آزمایشی اجرا گردید. در سال جاری تمامی مدیران مدارس، کارشناسان مربوطه نواحی آموزش و پرورش و شرکت های حمل و نقل جهت استفاده از این سامانه تحت آموزش قرار گرفتند و همزمان با آغاز سال تحصیلی 96-95 رسما از سامانه جامع الکترونیک سرویس مدارس بهره برداری شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک ابراز امیدواری کرد با همکاری و همت آموزش و پرورش، مدارس و دانش آموزان بیشتری از امکانات فراهم شده در این سامانه استفاده نمایند. شایان ذکر است اهواز پس از تهران و مشهد، سومین کلان شهری است که از چنین سامانه ای بهره می برد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار