کد خبر: ۳۰۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 04 October 2016

به گزارش فارس از یاسوج، نشست تخصصی نقد و بررسی کتاب فتاح با حضور مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، فتاح محمدی راوی و میترا رفیعی نویسنده کتاب در نمایشگاه کنگره ملی شهدای یاسوج برگزار شد.

فتاح محمدی راوی کتاب فتاح با بیان اینکه دوران اسارت برای رزمندگان انقلاب اسلامی یک دانشگاه بود، گفت: چیزی که موجب ماندگاری کتاب می‌شود واقعیت رویدادی است که در کتاب به آن اشاره شده است.

وی با بیان اینکه واقعیت جنگ و خاطرات آن سال‌ها برای مردم ثبت و ضبط شود، افزود: جنگ جزء تاریخ و تمدن کشور است و ثبت خاطرات و حوادث جنگ و دوران مقدس کار ارزشمندی است.

محمدی بیان کرد: در دوران اسارت رژیم بعثی اسیران ایران را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و حتی داشتن یک خودکار هم کار سختی بود و به شدت برخورد می‌کردند اما با همه این سختی‌ها بسیاری از رزمندگان حافظ قرآن و نهج البلاغه می‌شدند و حتی رزمنده‌ای به سه زبان زنده دنیا مسلط شده بود.

راوی کتاب فتاح اضافه کرد: برخلاف بعثی‌ها که اسیران را مورد شکنجه قرار می‌دادند نیروهای ایرانی رفتار خوبی با اسرای عراقی داشتند و همین خوشرویی رزمندگان ما موجب شد بعد از جنگ بسیاری از اسرای عراقی علاقه‌ای به بازگشت به کشورشان نشان ندهند.

محمدی ادامه داد: خاطرات رزمندگان، دوران اسارت و جنگ هشت ساله دفاع مقدس در قالب کتاب تهیه، تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد که تاکنون کارهای خوبی در این حوزه در استان صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به ثبت و ضبط خاطرات جنگ موجب از بین رفتن رشادت‌های رزمندگان می‌شود.

به گزارش فارس؛ کتاب فتاح مجموعه خاطرات فتاح محمدی از 99 ماه و 13 روز اسارت در زندان‌های بعثی است که توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است.

کتاب فتاح پس از پایی که جا ماند، دومین کتاب ملی کهگیلویه و بویراحمد است که با موضوع خاطرات آزادگان دفاع مقدس منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار