معاون امور صنایع و معادن صنعت،از استخراج 322 هزار تن مواد معدنی در سطح استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: استان ایلام دارای معادن غنی برای تولید مصالح ساختمانی است و بر اساس ظرفیت سنجی این استان از حیث کانی های غیرفلزی و مواد معدنی در ارتباط با مواد ساختمانی دارای شرایط مطلوبی است.
کد خبر: ۳۰۶۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 03 October 2016
معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت استان ایلام از صدور چهار فقره پروانه بهره برداری معدن جدید در این استان با استخراج سالانه 285 هزار تن خبر داد.
 
به گزارش تابناک ایلام ؛ رضا محمد رحیمی روز دوشنبه اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون(نیمه نخست امسال) سه فقره پروانه اکتشاف با مساحت 46/9 دهم هکتار در استان صادر شده است.

وی افزود: پروانه های صادره اکتشاف معدنی شامل مواد بیتومین، شن و ماسه بوده است.

وی از صدور یک فقره گواهی کشف در این مدت خبر داد و یادآور شد: جمع ذخیره قطعی مواد معدنی این مورد گواهی کشف 2 میلیون و 700 هزار تن بوده است.

وی تاکید کرد: در مجموع 97 پروانه بهره برداری در حوزه معدن در استان ایلام وجود دارد که از این تعداد بیش از 60 درصد فعال و مابقی نیز بصورت مقطعی فعالیت دارند.

معاون امور صنایع و معادن صنعت، معدن و تجارت استان ایلام گفت: بیتومین، سنگ گچ، سنگ آهک، کلسیت، سیلیس، شن، ماسه، لاشه و مالون، آلوویوم آهکی، شیل و مارن، مرمریت و سلستین 12 ماده معدنی موجود در استان هستند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار