نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه و قداست شغل معلمی باید در جامعه حفظ شود و احترام و تکریم معلمان نباید مغفول بماند.
کد خبر: ۳۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱ 03 May 2015

نادر قاضی پور روز یکشنبه در مراسم تجلیل از معلمان منطقه ای و استانی ناحیه یک شهرستان ارومیه افزود: معلمان در گذشته دارای نقش های مهم و جایگاه تاثیر گذاری در جامعه و در میان خانواده های محصلان بودند و به عنوان مشاورانی برای اولیا نیز محسوب می شدند ولی این جایگاه امروز کمرنگ شده است.

وی اظهار کرد: برقراری عدالت در جامعه اسلامی ضروری است و همه باید به دنبال عدالت باشیم و این اصل باید در مورد معلمان و مطالبات آنان نیز لحاظ شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ایستادگی ملت ایران در دوران هشت سال جنگ تحمیلی را مدیون تربیت انسانهای فرهیخته توسط معلمان هستیم.

قاضی پور اضافه کرد: آذربایجان غربی در سه شاخصه در آمد سرانه، بهداشت و آموزش در رده های پایین کشوری واقع شده و در خط قرمز است و معلمان باید یاریگر مسوولان باشند تا بتوانیم در این شاخصه ها پیشرفت کنیم.

وی از مدیر کل آموزش و پرورش استان خواست تا در رسیدگی به امر تحصیل دانش آموزان دختر روستایی تلاش مضاعفی داشته باشد تا هیچ دانش آموزی از تحصیل محروم نماند.

قاضی پور با اشاره به تنوع مدارس نیز گفت: هم اکنون در استان 13 نوع مدرسه از جمله تیزهوشان، استثنایی، هیات امنایی وجود دارد که موجب به وجود آمدن اختلاف طبقاتی شده است.

**اخلاق، ادب و حرمت در آموزش و پرورش مغفول مانده است

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: در حال حاضر اخلاق، ادب و حرمت در آموزش و پرورش مغفول مانده است.

فریدون سید مصطفوی با اشاره به لزوم توجه مدیران و معلمان برای جلوگیری از سیاست زدگی فضای آموزشی استان اظهار کرد: توانمندی ملاکی است که باید بر اساس آن مجموعه را پیش برد و هر معلمی نیز اگر گرایش سیاسی داشته باشد باید آن را در پشت در اداره بگذارد.

سید مصطفوی با اشاره به طرح رتبه بندی معلمان نیز گفت: رتبه بندی معلمان به دنبال دو هدف اساسی است که از جمله آنها می توان به ارتقای سطح علمی و افزایش مهارتهای فرهنگیان و همچنین افزایش سطح درآمد و معیشت همکاران فرهنگی اشاره کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مطالبات فرهنگیان استان نیز تا آخر هفته به حسابهای آنان واریز می شود.

سید مصطفوی اظهار کرد: اعتراضاتی که فرهنگیان استان داشتند مربوط به مطالبات جاری آنان و تبعیض در پرداختی حقوقشان در مقایسه با سایر دستگاه های دولتی است.

وی اضافه کرد: در این زمینه هم باید تلاش شود تا زحمات بخش فرهنگیان استان مغفول واقع نشود.

در مراسم تجلیل از معلمان نمونه منطقه ای و استانی ناحیه یک ارومیه از 53 معلم نمونه منطقه ای و سه معلم نمونه استانی و تنی چند از مدیران اسبق ناحیه یک ارومیه تجلیل شد.

از 12 اردیبهشت به مدت یک هفته به نام هفته بزرگداشت مقام معلم نامگذاری شده است.

12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری است.

شهرستان ارومیه دارای 160 هزار نفر دانش آموز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار